سیستم نظارت تصویری ابری با قابلیت شناسایی جزئیات چهره

چینی ها سیستم نظارت تصویری جدیدی را عرضه کرده اند که میتواند با استفاده از دوربین های 500 مگاپیکسلی جزئیات چهره فرد را در جمعیت بسیاری تشخیص دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، سیستم نظارت تصویری چینی ها که مبتنی بر خدمات ابری می باشد ، این توانایی را دارد […]

چینی ها سیستم نظارت تصویری جدیدی را عرضه کرده اند که میتواند با استفاده از دوربین های 500 مگاپیکسلی جزئیات چهره فرد را در جمعیت بسیاری تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، سیستم نظارت تصویری چینی ها که مبتنی بر خدمات ابری می باشد ، این توانایی را دارد تا جزئیات چهره فرد را در بین جمعیتی ده هزار نفری تشخیص دهد. این دوربین که هفته پیش در نمایشگاه صنعت چین رونمایی شده است ، با رزولوشن 500 مگاپیکسل ( در حدود 5 برابر رزولوشن چشم انسان ) قادر است با استفاده از هوش مصنوعی علاوه بر تشخیص چهره نظارت زنده و فناوری پردازش ابری را نیز انجام دهد.

در این پروژه شرکت هایی نظیر دانشگاه Fudan، مؤسسه‌ی اپتیک Changchun و دپارتمان فیزیک و مکانیک Fine در آکادمی علوم چین حضور داشته اند. ژیائویانگ زنگ، یکی از دانشمندان محقق در پروژه‌ی طراحی دوربین در این مورد گفت : این دوربین با قابلیتی که دارد به راحتی میتواند چهره انسان را از اجسام دیگر تشخیص دهد. بدین صورت که چهره هدف را در یک استادیوم پرجمعیت تشخیص میدهد. و به ضبط تصویر آن بپردازد.

از سری چالش هایی که این سیستم نظارت تصویری با آن روبروست ، حجم بالای داده نهفته است که برای تشخیص نهایی مورد نیاز خواهد بود. همچنین چالش بسیار مهم در بارگذاری حجم بالای داده خواهد بود. پردازش این داده ها در دوره‌ی زمانی کوتاه برای دریافت نتیجه مورد انتظار سازمان‌ها، اهمیت دارد. همه‌ فرایندها به‌صورت وایرلس انجام می‌شوند. در حوزه حریم خصوصی نیز نگرانی هایی را بوجود آورده است. یکی از تحلیل‌گران انجمن سیاست‌های استراتژیک استرالیا در این باره می گوید : چین نظارت های شدیدی را بر شهروندان انجام میدهد. دولت چین داده های بسیاری را از شهروندانش دارد که میتواند این تصاویر را به شهروندان نسبت دهد.

سیستم اعتباری چین از جمله سیاست هایی است که دولت چین از طریق ان افراد و کسب و کارها را در طبقه بندی اعتبار اقتصادی و اجتماعی قرار میدهد. این سیستم اعتبار سنجی نیز از طریق دوربین های نظارت تصویری و با استفاده از تشخیص چهره افراد فعالیت میکند. اکنون این سیستم جدید بهتر میتواند این فرآیند را انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال