سرمای هوا می‌تواند با چاقی مقابله کند

محققان می گویند یک مولکول ضد التهابی شناسایی کرده‌اند که در اثر دمای سرد ایجاد شده و می تواند باعث لاغری شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه اخیر دانشمندان در مورد رفتار چربی ها در دمای سرد بوده است. در این تحقیق آنها تلاش کردند تا بتوانند تاثیر التهاب در چاقی […]

محققان می گویند یک مولکول ضد التهابی شناسایی کرده‌اند که در اثر دمای سرد ایجاد شده و می تواند باعث لاغری شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه اخیر دانشمندان در مورد رفتار چربی ها در دمای سرد بوده است. در این تحقیق آنها تلاش کردند تا بتوانند تاثیر التهاب در چاقی و همچنین اثرات آن روی مقاومت به انسولین، کنترل گلوکز و خطر دیابت را بررسی کنند. آنها در این آزمایش به بینش های جدیدی در مورد دمای سرد و آزاد شدن مولکول ضد التهابی و کاهش وزن دست پیدا کردند. بدین ترتیب می توان از آن برای درمان های جدیدی در انسان ها استفاده کرد.

 مطالعات اخیر دانشمندان مرکز دیابت جاسلین و بیمارستان زنان بریگام نشان می دهد التهاب مزمن و نوع درجه پایین آن به مشکلات سلامتی در ارتباط با چاقی منجر خواهد شد. از طرفی مطالعات قبلی نشان داده بود بهبود حساسیت به انسولین در اثر سرما افزایش می یابد. در مطالعه اخیر آزمایشی روی موش هایی که دارای تغذیه پر چرب بودن در یک محیط سرد با دمای حدود ۴.۴ درجه سانتیگراد انجام گرفت.

 در این آزمایش مشخص شد قرار گرفتن در این محیط باعث بهبود متابولیسم گلوکز در آنها و همچنین افزایش حساسیت آنها به انسولین خواهد شد. از طرفی علاوه بر کاهش قابل توجه التهاب، وزن بدن آنها نیز کاهش پیدا کرد. در این بررسی تولید یک مولکول طبیعی در چربی قهوه ای به نام مارسین ۲ نیز کشف شد. دانشمندان متوجه شدند این مولکول به صورت خود به خود و خیلی سریع در بدن تجزیه شده و امکان استفاده از آن به عنوان دارو وجود ندارد. بنابراین آنها قصد دارند شبیه های شیمیایی پایدارتری را با هدف مقابله با التهاب مزمن و مرتبط با چاقی ایجاد کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال