همکاری گوگل و کوالکام با هدف توسعه هوش مصنوعی در تراشه های آینده

دو شرکت کوالکام و گوگل در زمینه شبکه های عصبی و مدل های هوش مصنوعی همکاری خود را آغاز می‌کنند. هدف از همکاری این دو غول دنیای تکنولوژی بهینه سازی هوش مصنوعی برای استفاده در گوشی های هوشمند و اینترنت اشیا دستگاه ها خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همکاری کوالکام […]

دو شرکت کوالکام و گوگل در زمینه شبکه های عصبی و مدل های هوش مصنوعی همکاری خود را آغاز می‌کنند. هدف از همکاری این دو غول دنیای تکنولوژی بهینه سازی هوش مصنوعی برای استفاده در گوشی های هوشمند و اینترنت اشیا دستگاه ها خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همکاری کوالکام و گوگل کلاد برای بهبود قابلیت های هوش مصنوعی در تراشه ها انجام خواهد گرفت. بدین ترتیب در گوشی‌های هوشمند مبتنی بر تراشه هاای اسنپدراگون شبکه های عصبی توسعه یافته همچنین بهینه سازی هایی در زمینه پلتفرم XR، پلتفرم اسنپدراگون Ride در خودروهای خودران و همچنین اینترنت اشیا دستگاه ها ارائه خواهد شد.

طبق گزارش منتشر شده توسط ZDNET کوالکام قرار است از جستجوی معماری عصبی  Vertex AIگوگل به نام NAS برای توسعه مدل های جدید هوش مصنوعی استفاده کند. به این ترتیب سرعت و دقت مدل های هوش مصنوعی با کمک تراشه اسنپدراگون افزایش خواهد یافت.

قرار است اسنپدراگون 8 نسل یک به عنوان اولین تراشه های کوالکام با NAS بهینه سازی شود. سپس این تکنولوژی در دیگر محصولات نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به گفته زیاد اصغر معاون پخش محصولات کوالکام استفاده از فناوری NAS گوگل در بهینه سازی مدل های هوش مصنوعی می‌تواند تحول کسب و کار را به دنبال داشته باشد. کوالکام اولین شرکت تراشه سازی است که می تواند با گوگل کلاد روی NAS کارکرده و همچنین بهبود هایی را در حوزه هوش مصنوعی و این تکنولوژی به وجود آورد. به گفته کوآلکام این همکاری می تواند برای کاربران نیز اهمیت داشته باشد. زیرا دستگاه هایی را با دقت بسیار زیاد و تاخیر کم در اختیار آنها قرار می‌دهد.

 این محصولات شامل دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیا، تصویربرداری پزشکی، خودروهای خودران و گوشی‌های هوشمند خواهد بود. همچنین مدل‌های جدید هوش مصنوعی نیز با کمک کوالکام و گوگل تنها در عرض چند هفته امکان تولید و بهینه سازی خواهند داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال