همکاری دو شرکت IBM و AMD در حوزه رایانش ابری محرمانه

بیانیه منتشر شده توسط شرکت AMD و IBM نشان می‌دهد که آنها در آینده در حوزه رایانش محرمانه ابری با یکدیگر همکاری خواهند داشت. طی این همکاری سرورهای ابری ترکیبی امنیت بالا تهیه خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این همکاری AMD و گوگل در حوزه رایانش محرمانه در […]

بیانیه منتشر شده توسط شرکت AMD و IBM نشان می‌دهد که آنها در آینده در حوزه رایانش محرمانه ابری با یکدیگر همکاری خواهند داشت. طی این همکاری سرورهای ابری ترکیبی امنیت بالا تهیه خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این همکاری AMD و گوگل در حوزه رایانش محرمانه در اوایل سال جاری میلادی منتشر شده بود. در آن زمان قرار بود این دو شرکت ماشین های مجازی محرمانه را به صورت تجاری درآورده و در دسترس عموم قرار دهند. این ماشین های مجازی از سیستم Secure Encryption Virtualization AMD استفاده می‌کردند. اما رسانه AnandTech اعلام کرده است طی ایمیلی که از آی‌بی‌ام دریافت کرده این شرکت قرار است به مدت دو سال ماشین های مجازی محرمانه را به مشتریان خود ارائه دهد. به نظر می رسد تفاوت خدمات ارائه شده توسط دو شرکت گوگل و AMD با آی بی ام عمومی تر بودن آن توسط شرکت آی‌بی‌ام است. همچنین IBM راه کار خود را از طریق توافقنامه B2Bبه مشتریان ارائه می دهد.

بیانیه مشترک منتشر شده توسط AMD و آی‌بی‌ام نشان می‌دهد که این دو شرکت قرار است همکاری جدیدی را روی رایانش محرمانه ابری آغاز کنند. طی این همکاری قرار است رایانش محرمانه در فضای ابری به صورت پیشرفته تر در دسترس قرار بگیرد. هدف از این همکاری توسعه رایانش محرمانه و شتاب بیشتر به این بازار از طریق توسعه رایانش با قدرت بالا و محیط های حیاتی سازمانی است.

این دو شرکت پیش از این مدل های متفاوتی را برای رایانش ابری طراحی و استفاده کرده بودند. از مدل‌های این دو شرکت می‌توان به سرورهای ابری خصوصی و عمومی و سرورهای ابری ترکیبی اشاره کرد. این دو شرکت در پروژه جدید خود قرار است از داده های حساس به خصوص مجموعه داده های مورد استفاده در هوش مصنوعی و داده های دیگر محافظت کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال