همکاری ناسا و سازمان فضایی اروپا برای انجام ماموریت کشف سیاره زهره

ناسا با همکاری سازمان فضایی اروپا قصد دارد بین سال‌های ۲۰۲۸ تا ۲۰۳۰ سه مأموریت مختلف برای کشف سیاره زهره انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا مأموریت های جدید خود با نام‌های داوینچی و وریتاس را تا سال ۲۰۳۰ آغاز خواهد کرد. از طرفی سازمان فضایی اروپا نیز قصد دارد […]

ناسا با همکاری سازمان فضایی اروپا قصد دارد بین سال‌های ۲۰۲۸ تا ۲۰۳۰ سه مأموریت مختلف برای کشف سیاره زهره انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا مأموریت های جدید خود با نام‌های داوینچی و وریتاس را تا سال ۲۰۳۰ آغاز خواهد کرد. از طرفی سازمان فضایی اروپا نیز قصد دارد طی ماموریتی به نام ان ویژن بررسی سیاره زهره را آغاز کند. در حال حاضر ناسا و سازمان فضایی اروپا در تدارک همکاری برای انجام این سه ماموریت جدید هستند. پیش از این دانشمندان رباتی را به سیاره زهره ارسال کرده بودند تا اطلاعاتی را در این زمینه جمع آوری کند.

سازمان فضایی اروپا در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۴ نیز با استفاده از فضاپیمای ونوس اکسپرس مطالعاتی روی اتمسفر سیاره زهره انجام داده بود. هم اکنون نیز علاوه بر ناسا سازمان فضایی اروپا نیز تلاش دارد تا به جمع محققان سیاره زهره بپیوندد. قرار است هر دو مأموریت با ابزارهای جدید و پیشرفته انجام گیرد تا از طریق آن بتوان سطح این سیاره را به طور عمیق تری مطالعه کرد. همچنین فضاپیمای انویژن مجهز به اسپکترومتر است تا بتواند ترکیب گاز های اتمسفر در سیاره زهره را شناسایی کند و همچنین ابزارهایی مانند ابزار صوتی و رادار برای نقشه برداری از سطح آن نیز همراه با این فضاپیما خواهد بود.

 علاوه بر ان این فضاپیما آزمایش های رادیویی را در رابطه با ساختار و جاذبه زهره انجام خواهد داد. ساخت برخی ابزار ها مانند رادار نیز بر عهده ناسا است. ماموریت بعدی به نام وریتاس که مربوط به ناسا می شود با هدف تهیه نقشه توپوگرافی سیاره زهره انجام می‌گیرد. فضاپیمای داوینچی نیز قرار است به همراه یک مدار گرد در اتمسفر زهره پرواز کند و داده هایی را از این اتمسفر با توجه به تغییرات آن نسبت به عمق قطعی شده منتشر کند. دانشمندان معتقدند این سه ماموریت می تواند اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با تغییر اتمسفر زهره و تبدیل آن به یک اتمسفر خطرناک جمع آوری کند.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال