محققان کلمبیایی موفق به توسعه تراشه کوچک قابل تزریق شدند

محققان نوعی تراشه‌ کوچک بی سیم و قابل تزریق ساخته اند که پس از ورود به بدن می‌تواند از طریق امواج فراصوت بر کلیه فرایند های بدن نظارت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشکده مهندسی و علوم کاربردی کلمبیا نوعی تراشه کوچک توسعه داده که می‌تواند از طریق تزریق وارد بدن […]

محققان نوعی تراشه‌ کوچک بی سیم و قابل تزریق ساخته اند که پس از ورود به بدن می‌تواند از طریق امواج فراصوت بر کلیه فرایند های بدن نظارت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشکده مهندسی و علوم کاربردی کلمبیا نوعی تراشه کوچک توسعه داده که می‌تواند از طریق تزریق وارد بدن شود. تاکنون دستگاه های قابل کاشت بسیاری در پزشکی طراحی شده اند که وظیفه ثبت سیگنال های بیولوژیکی و یا تقویت عملکرد های فیزیولوژیکی با هدف درمان بیماری ها را برعهده داشتند.

 پیش از این نیز محققان بسیاری تلاش کردند تا دستگاه های کوچک و بیسیم قابل کاشت بسازند. این دستگاه پس از ورود به بدن وظیفه نظارت برعملکرد بدن از طریق اندازه گیری دما، فشار خون، گلوکز و تنفس را بر عهده خواهند گرفت. تمامی دستگاه های ساخته شده پیشین اندازه مناسبی برای کاشت نداشته اند. اما تراشه بی سیم محققان کلمبیایی که در نوع خود کوچک ترین سیستم تک تراشه جهان محسوب می شود به اندازه ای کوچک است که تنها در زیر میکروسکوپ قابل مشاهده خواهد بود. برای ارتباط با این تراشه و همچنین برق رسانی نیز از امواج فراصوت استفاده می شود.

هدف از توسعه چنین تراشه ای تزریق آن از طریق سرنگ است. این تراشه می تواند با کمک سرسوزن به زیر پوست تزریق شود و سپس با استفاده از امواج فراصوت کنترل شده و اطلاعات مورد نیاز از طریق دستگاه های خارجی دریافت شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال