جوهر تغییر رنگ دهنده با نور فرابنفش

جوهر آفتاب پرست نام محصول جدید تیم پژوهشگران MIT می باشد. این جوهر قابل برنامه ریزی با قابلیت تغییر رنگ به گونه ای طراحی شده است تا زیر نور فرابنفش تغییر رنگ داده و به رنگ و طرح دلخواه درباید. این جوهر از ترکیب جوهرهای فوتوکرومیک فیروزه ای، ارغوانی و زرد با محلولی که قابلیت […]

جوهر آفتاب پرست نام محصول جدید تیم پژوهشگران MIT می باشد. این جوهر قابل برنامه ریزی با قابلیت تغییر رنگ به گونه ای طراحی شده است تا زیر نور فرابنفش تغییر رنگ داده و به رنگ و طرح دلخواه درباید. این جوهر از ترکیب جوهرهای فوتوکرومیک فیروزه ای، ارغوانی و زرد با محلولی که قابلیت اسپری شدن روی اشیاء مختلف (از کفش و ماشین گرفته تا قاب گوشی و اسباب بازی) را دارد به دست آمده است.

PhotoChromeleon، جوهر تغییر رنگ دهنده ای است که با کمک هوش مصنوعی ساخته شده است. جهت فعالسازی و یا غیرفعال کردن این جوهر باید از نور فرابنفش استفاده کرد که در این راستا باید شی ای که سطح آن با این محلول پوشانده شده، درون جعبه ای حاوی پروژکتور و نور فرابنفش و طرح و رنگ مورد پسند فرد نیز در اختیار برنامه جهت پیاده سازی قرار بگیرد. Yuhua Jin مولف ارشد این پروژه در این رابطه می گوید: این جوهر خاص می تواند ترکیبی بی پایان از گزینه ها برای سفارشی سازی محصولات مختلف را ارائه دهد و ضمن بهبود بهره وری، پسماندها را هم به میزان چشمگیری کاهش می دهد. کاربران می توانند وسایل و ظاهر آنها را به صورت روزانه با کمک این جوهر تغییر دهند بی آنکه نیاز به خرید یک قلم جنس در رنگ ها و استایل های مختلف داشته باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، کمپانی فورد اسپانسری جهت پرداخت هزینه های این تیم تحقیقاتی را به عهده گرفته و قصد دارد تا این جوهر جهت تهیه لوازم ماشین خود استفاده کرده و در هزینه و زمان تولید خدمات صرفه جویی کند. این جوهر نسیت به مدل های پیشین خود از قابلیت های بسیاری برخوردار است. ضمن اینکه این نوع رنگ در زیر نور طبیعی نیز دوام می آورد و تنها برای تغییر آن باید از نور فرابنفش استفاده کرد و همچنین در مدل های پیشین نیاز به پرینتر سه بعدی جهت تولید محصول بوده که در این راستا موجب می شد تا رزولوشن پایین دستگاه چاپگر، کیفیت را پایین بیاورد که در رابطه با این نوع جوهر این مشکل حل شده و رنگ ها و الگوها از رزولوشن بالایی برخوردارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال