پاسخ وزیر ارتباطات به ادعای ترامپ مبنی بر سرنگونی ماهواره ناهید 1

وزیر ارتباطات در پاسخی به ادعای ترامپ که در توئیتر منتشر شده بود، خبر از سلامت ماهواره ناهید 1 داده و ادعای رسانه های خارجی مبنی بر سقوط این ماهواره پس از پرتاب آزمایشی را، بی اساس دانسته است. «محمد جواد آذری جهرمی» با اعلام این مطلب که هنوز پرتاب آزمایشی ای صورت نگرفته است، […]

وزیر ارتباطات در پاسخی به ادعای ترامپ که در توئیتر منتشر شده بود، خبر از سلامت ماهواره ناهید 1 داده و ادعای رسانه های خارجی مبنی بر سقوط این ماهواره پس از پرتاب آزمایشی را، بی اساس دانسته است. «محمد جواد آذری جهرمی» با اعلام این مطلب که هنوز پرتاب آزمایشی ای صورت نگرفته است، از خبرنگاران دعوت کرد تا به دیدن ماهواره ناهید ۱ واقع در پژوهشگاه فضایی بیایند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، چندی پیش برخی از خبرگذاری های خارجی با اعلام این مطلب که ماهواره ناهید 1 از سوی ایرانیان با پرتاب آزمایشی خود با شکست مواجه شده و سقوط کرده است، موجب شدند تا دونالد ترامپ با انتشار توئیتی، اعلام کند که آمریکا نقشی در این موضوع نداشته و ابراز امیدواری کرد که مسئولان ایرانی به مشکلات فنی پیش‌آمده فائق آیند. جهرمی نیز در پاسخ به این ادعا عکسی از خود و ماهواره مذکور را در توئیتر منتشر کرده و از جمله طعنه آمیز «من و ماهواره ناهید همین الان، صبح بخیر دونالد ترامپ!» در پاسخ استفاده کرده است. همچنین در بازدیدی که با حضور خیرنگاران صورت گرفته بود، اعلام کرده است که: «ماهواره ناهید اینجاست و هنوز برای پرتاب تحویل وزارت دفاع نشده است.»

ماهواره ناهید یک ماهواره مخابراتی است که در باند UHF و KU امکان ارتباطات مخابراتی را در مدار ۲۵۰ کیلومتری با مدت مأموریت ۲.۵ ماه فراهم می‌کند. ایران قصد دارد تا در سال جاری سه ماهواره را در مدار قرار دهد، که یکی از آن ها به احتمال قوی ماهواره ناهید 1 است که برای کاوش، کسب‌اطلاعات و همچنین ارتباطات هستند. وزیر ارتباطات همچنین در ادامه از موضوع برخورد راکت ایرانی با پهباد آمریکایی صحبت به میان آورده است و اعلام کرده است که به عنوان یک ایرانی با افتخار از این موضوع یاد می کند. او در ادامه اینچنین گفته است که: «اگر آقای ترامپ می گوید در انفجار این ماهواره از پایگاه فضایی سمنان نقشی نداشته اما بداند پس از تجاوز به حریم سرزمین ایران، نیروهای مسلح ما پهپاد آنها را سرنگون کردند.»

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال