ارتباطات زیرساخت از مذاکره با پلتفرم های خارجی برای ایجاد مراکز تحویل محتوا در کشور خبر داد

عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد از سهمیه ۸۰ درصدی ترافیک خارجی اینترنت در کشور حدود ۷۰ درصد آن تنها به شرکت متا یعنی دو پلتفرم واتساپ و اینستاگرام تعلق دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد این شرکت قصد دارد با پلتفرم […]

عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد از سهمیه ۸۰ درصدی ترافیک خارجی اینترنت در کشور حدود ۷۰ درصد آن تنها به شرکت متا یعنی دو پلتفرم واتساپ و اینستاگرام تعلق دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد این شرکت قصد دارد با پلتفرم های خارجی مذاکره کرده تا مراکز تحویل محتوا در داخل کشور با همکاری وزارت امور خارجه ایجاد شود.

به گفته امیر محمدزاده لاجوردی، برای حل مشکل کیفیت اینترنت باید مهندسی ترافیک پهنای باند را اصلاح کرد. وی در این مورد گفت ارسال کلیه داده های داخل کشور به تهران و سپس برگشت آنها باعث تاخیر دریافت بسته دیتا خواهد شد. درصورت مهندسی این ترافیک با ایجاد مراکز سی دی ان در نقاط مختلف کشور می توان این مشکل را برطرف کرد.

بسیاری از کارشناسان به جای بررسی مهندسی ترافیک به دنبال افزایش پهنای باند بین‌الملل هستند که تا به امروز انجام نشده است. ماا وزارت ارتباطات مدعی است که خواستار افزایش پهنای باند بین‌الملل بوده است. پیش از این نیز در مورد انتقال سی دی ان ها مربوط به شرکت هایی مانند تلگرام به داخل کشور مذاکراتی انجام شده بود که به نتایج خاصی نرسید.

به گفته محمد زاده وضعیت ترافیک پهنای باند داخل به خارج وضعیت مناسبی نیست و نیاز است تا با کمک معماری شبکه ملی اطلاعات سهم ترافیک داخلی نیز به نسبت محتوای خارجی افزایش یافته و به ۷۰ درصد برسد. در حال حاضر میزان ترافیک اینترنت در کشور مربوط به محتوای بومی تنها ۲۰ درصد است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال