رقیب نورالینک اولین کاشت تراشه روی بیمار آمریکایی را با موفقیت به پایان رساند

درحالی‌که شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک هنوز مجوز FDA‌ برای کاشت تراشه در مغز انسان را دریافت نکرده است رقیب این شرکت به نام Synchron توانسته با موفقیت اولین کاشت خود را روی یک بیمار آمریکایی به پایان برساند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت Synchron موفق شد با کاشت تراشه […]

درحالی‌که شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک هنوز مجوز FDA‌ برای کاشت تراشه در مغز انسان را دریافت نکرده است رقیب این شرکت به نام Synchron توانسته با موفقیت اولین کاشت خود را روی یک بیمار آمریکایی به پایان برساند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت Synchron موفق شد با کاشت تراشه مغزی خود روی یک بیمار آمریکایی وی را در حرکت کردن و صحبت کردن یاری کند. به طوری که این فرد توانست با کمک فکر کردن صفحات وب را مرور کند. این شرکت امیدوار است بتواند با استفاده از تراشه مغزی خود به این فرد بیمار در چک کردن ایمیل و یا ارسال و دریافت پیامک نیز کمک کند.

 تراشه های مغزی نیز با هدف کمک به بیماران ضعف حرکتی و ناتوانی در تکلم ساخته شدند تا بتوانند از طریق انتقال افکار سیستم های کامپیوتری را راه اندازی کنند پیش از این نیز شرکت Synchron آزمایشاتی را روی چهار بیمار در استرالیا انجام داده بود و گزارش آن توسط بلومبرگ منتشر شد.

 این چهار بیمار پس از کاشت این فناوری توانسته بودند بدون هیچ مشکل و عارضه ای پیام های واتساپ را دریافت و ارسال کنند و یا خرید آنلاین انجام دهند. مجوز FDA برای شرکت Synchron در ژوئیه ۲۰۲۱ صادر شد و این شرکت توانست فاز آزمایش انسانی خود را روی ۶ بیمار انجام دهد. کاشت مغزی سیستم مورد نظر نیز بدون جراحی و آسیب انجام میگیرد. تنها با ایجاد یک برش در گردن بیمار می توان الکترود مربوط را در گردن فرد و در یک رگ خونی قرارداد. این قسمت وظیفه برنامه‌ریزی، کنترل و اجرای حرکات ارادی را بر عهده دارد. پس از آن با قرارگیری دستگاهی در قفسه سینه بیمار میتوان با تراشه ارتباط برقرار کرد. همچنین از طریق بلوتوث ارتباط بین دستگاه با سیستم کامپیوتری و گوشی هوشمند نیز برقرار می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال