توئیتر در جذب کاربران جدید مایوس‎کننده ظاهر شده است

با آن‎که توئیتر جامعه‎ی فعال و وفاداری از کاربران دارد ولی این سرویس میکروبلاگینگ سعی در جلب افراد جدیدی به سوی خود دارد تا محبوبیت و جذابیت خود را افزایش دهد. بعد از رشد انفجاری این شبکه‎ی اجتماعی در سال‎های اولیه‎ی حضور آن در اینترنت، زمانی که این رسانه به تعداد 300 میلیون کاربر دست […]

با آن‎که توئیتر جامعه‎ی فعال و وفاداری از کاربران دارد ولی این سرویس میکروبلاگینگ سعی در جلب افراد جدیدی به سوی خود دارد تا محبوبیت و جذابیت خود را افزایش دهد. بعد از رشد انفجاری این شبکه‎ی اجتماعی در سال‎های اولیه‎ی حضور آن در اینترنت، زمانی که این رسانه به تعداد 300 میلیون کاربر دست پیدا کرد، این روند رو به رشد بسیار آهسته شده است.

در طول دو سال گذشته، توئیتر فقط موفق به جذب 31 میلیون کاربر فعال شده که آماری مایوس‎کننده برای شرکتی است که سعی دارد به پلت‎فرم جهانی برای تبادل ایده‎ها و اطلاعات تبدیل شود. حتی این قضیه زمانی که سرعت رشد پلت‎فرم‎های رقیب در همین بازه‎ی زمانی در نظر گرفته می‎شود، ناراحت‎‌کننده‎تر است.

واتس‎اپ، مسنجر فیس‎بوک و فیس‎بوک که همگی تحت مالکیت شرکت فیس‎بوک قرار دارند هرکدام در دو سال گذشته از کل کاربران توئیتر، کاربر بیشتری به دست آورده‎اند. در همین حین، اسنپ‎چپ توانسته است از زمان پایان سال 2014 تا پایان 2016 تقریبا سه برابر توئیتر کاربر فعال روزانه جذب کند.

آمار شبکه‎های اجتماعی معروف در بازه‎ی زمانی پایان 2014 تا پایان 2016 را می‎توانید در تصویر بالا مشاهده کنید.