شکایت از اپل به دلیل سرقت از اختراع یک پزشک آمریکایی

یک پزشک آمریکایی از شرکت اپل شکایت کرد. این پزشک مدعی شده است که اپل اختراع او را که همان رصد ضربان قلب است، سرقت کرده است. اپل از این فناوری در ساعت های هوشمند نسل چهارم خود استفاده کرده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از فاکس نیوز، جوزف ویزل، […]

یک پزشک آمریکایی از شرکت اپل شکایت کرد. این پزشک مدعی شده است که اپل اختراع او را که همان رصد ضربان قلب است، سرقت کرده است. اپل از این فناوری در ساعت های هوشمند نسل چهارم خود استفاده کرده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از فاکس نیوز، جوزف ویزل، کاردیولوژیست دانشگاه نیویورک اپل را به سرقت اختراع خود متهم کرد. این پزشک معتقد است که دستگاهی برای ردیابی فیبریلاسیون دهلیزی برای کمک به بررسی منظم یا نامنظم بودن ضربان قلب اختراع کرده است. از دیگر اسناد موجود میتوان به ۵ حق امتیاز اختراع مربوط به همین فناوری را نام برد.

این اختراع از سال 1999 قابل استفاده بوده و اپلیکیشن اپل نیز بدون در نظر گرفتن وی بعنوان صاحب حق امتیاز و بدون توجه به حقوق او ساخته شده است. با توجه با اینکه شکایت این فرد در سال 2017 ثبت شده، میتوان نتیجه گرفت که اپل پیش از تولید ساعت های هوشمند نسل چهار از این موضوع با خبر بوده است. حتی ویزل نیز طی نامه هایی اپل را از موضوع نقض حقوق وی باخبر کرده بود.

بنظر میرسد اپل از تمام این وضوع با خبر بوده است اما تصمیمی در این مورد نگرفته و با بی توجهی از آن رد شده است. اپل هنوز در مورد این موضوعی به خبرنگاران پاسخی نداده است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال