شکایت علیه اپل به جرم سرقت تکنولوژی

پس از اعلام شایعه ای مبنی بر خرید شرکت کورفوتونیکس توسط سامسونگ  در ژانویه گذشته با مبلغ 150 تا 160 میلیون دلار و عدم اظهار نظر رسمی طرفین در رابطه با این موضوع بود که خبر شکایت شرکت کورفوتونیکس از اپل نیز انتشار یافت. بر اساس ادعای این شرکت، اپل از اختراع دوربین های دوگانه […]

پس از اعلام شایعه ای مبنی بر خرید شرکت کورفوتونیکس توسط سامسونگ  در ژانویه گذشته با مبلغ 150 تا 160 میلیون دلار و عدم اظهار نظر رسمی طرفین در رابطه با این موضوع بود که خبر شکایت شرکت کورفوتونیکس از اپل نیز انتشار یافت. بر اساس ادعای این شرکت، اپل از اختراع دوربین های دوگانه آن ها استفاده کرده درحالیکه از ثبت اختراع آن توسط این شرکت اطلاع داشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، در سال های 2016 و 2017، شرکت کورفوتونیکس، شکایاتی را علیه اپل مطرح می کند. این شرکت که در سال ۲۰۱۲ با هدف توسعه‌ی تکنولوژی نسل آینده‌ی دوربین‌های گوشی‌های هوشمند تأسیس شده است؛ در طی دو دادخواستی که به دادگاه فدرال آمریکا داده است، مدعی شده است که اپل تکنولوژی این شرکت را به سرقت برده است. این شرکت را گروهی از فعالان حوزه‌ی عکاسی تأسیس کرده‌اند و دیوید مندلویچ آن را رهبری می‌کند. تکنولوژی ای که از آن صحبت به میان آمده، گستره‌ای از دوربین‌های دوگانه‌ای است که با سوئیچ داینامیک بین دو لنز تنظیم می‌شود تا به دستگاه‌ها کمک کند که با دو حسگر زوم کنند.

این شرکت مدعی شده است که اپل در گوشی های آیفون 7 پلاس، 8 پلاس و X خود از این تکنولوژی استفاده کرده است و این در حالی است که این دو شرکت اقداماتی را جهت عقد قرارداد همکاری با یکدیگر انجام داده بودند که اپل زیر آن ها زده است. مذاکرات اولیه جهت عقد قرارداد میان این دو شرکت مربوط به سال 2014 می شود. در آن سال مدیران ارشد اپل از این شرکت بازدیدهای متعددی انجام داده و پیشنهاداتی را نیز مطرح کرده بودند که صحبت در رابطه با آن ها به زمانی بعد موکول شده بود. در سال پس از آن بود که مجددا بازدیدها و مذاکرات از سر گرفته شده و به نتایجی نیز رسیده بودند اما باز هم اپل ادامه مذاکرات جهت عقد قرارداد نهایی را به مدتی بعد موکول کرد اما این بار در سال 2016 پس از آن که شرکت اپل ادعا کرده بود که تمایلی به عقد قرارداد ندارد؛ آیفون 7 پلاس با استفاده از همان تکنولوژی به بازار عرضه شد.

این درحالی است که شرکت کورفوتونیکس مدعی است شرکت اپل یک فلش حاوی طرح و اطلاعات مربوط به این پروژه را در اختیار داشته است. شکایات ثبت شده علیه اپل در دست بررسی است و این شرکت امیدوار است که به نتیجه دلخواه خود در این زمینه دست یابد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال