توضیحات جامع رئیس سازمان فضایی در مورد ماهواره خیام

رئیس سازمان فضایی در نشست خبری اطلاعات مهمی را درباره ماهواره خیام و ساخت آن ارائه کرده است.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رئیس سازمان فضایی اعلام کرد ساخت این ماهواره توسط یک شرکت معتبر و خوشنام خارجی انجام شده است. وی اعلام داشت ساخت چنین ماهواره ای در داخل کشور حدود […]

رئیس سازمان فضایی در نشست خبری اطلاعات مهمی را درباره ماهواره خیام و ساخت آن ارائه کرده است.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رئیس سازمان فضایی اعلام کرد ساخت این ماهواره توسط یک شرکت معتبر و خوشنام خارجی انجام شده است. وی اعلام داشت ساخت چنین ماهواره ای در داخل کشور حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد. علاوه بر آن به دلیل وجود تحریم های گسترده حتی بحث قیمت نیز مطرح نیست. همچنین وی از طراحی مفهومی این ماهواره در داخل کشور خبر داد و اعلام کرد: ساخت آن توسط یک شرکت خوشنام خارجی انجام شده است. همچنین سالاریه جاسوسی بودن این ماهواره را تکذیب کرد و اعلام نمود تصاویر دریافتی از این ماهواره می تواند به شرکت ها فروخته شود و همچنین می توان از داده های آن در حوزه های منابع طبیعی، مدیریت شهری و غیره استفاده کرد.

این ماهواره با همکاری سازمان فضایی ایران و سازمان فضایی روسیه روز گذشته از پایگاه فضایی قزاقستان به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین ارسال شد. رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرد نظارت این پروژه طی سالهای متمادی توسط تیم فنی ایرانی انجام شد و همچنان ادامه خواهد داشت.

 وی در این مورد می‌گوید تیم سازمان فضایی ایران نظارت بر تمامی مراحل آزمایشی ماهواره را بر عهده داشته و تستهای مختلفی را در این بین انجام داده است. سالاریه در مورد صنعت ساخت ماهواره در کشور نیز اظهارنظر نمود و گفت با وجود شروع به کار صنعت ماهواره بومی از دو دهه قبل تا کنون توانایی ساخت ماهواره با دقت ۵ متر و ۱۰ متر را دارا هستیم که می‌تواند برخی نیازهای کشور را تامین کند. اما به دقت بیشتری نیاز داشته ایم و نمی توانستیم برای رسیدن به این تکنولوژی ده سال دیگر منتظر باشیم. ماهواره خیام یک ماهواره سنجشی با دقت بالا است که می‌تواند در آینده بسیاری از نیازهای کشور را از لحاظ داده های مختلف تامین کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال