این کامپیوتر از اسناد واقعی دادگاه‌ها برای تشخیص دروغ استفاده می‌کند

آیا شما هم دوست دارید بدانید که چه کسی راست می‌گوید و چه کسی در حال دروغ گفتن است؟ طبق تحقیقاتی که خانم Rada Mihalcea، یکی از پروفسورهای رشته مهندسی کامپیوتر انجام داده، انسان تنها در 50 درصد مواقع می‌تواند دروغ بگوید و افرادی که شنونده هستند نیز بیشتر به ابعاد واقعی صحبت توجه می‌کنند. همین […]

آیا شما هم دوست دارید بدانید که چه کسی راست می‌گوید و چه کسی در حال دروغ گفتن است؟ طبق تحقیقاتی که خانم Rada Mihalcea، یکی از پروفسورهای رشته مهندسی کامپیوتر انجام داده، انسان تنها در 50 درصد مواقع می‌تواند دروغ بگوید و افرادی که شنونده هستند نیز بیشتر به ابعاد واقعی صحبت توجه می‌کنند.

همین موضوع باعث شده تا محققان دانشگاه میشیگان بتوانند با توسعه نرم‌افزاری جدید و با اتکا به پرونده‌های واقعی، به دنبال تشخیص واقعیت از دروغ باشند. اینطور که توسعه‌دهندگان مدعی شده‌اند، نتایج به دست آمده از استفاده از این نرم‌افزار، تا 75 درصد درست بوده که البته شاید میزان چندان بالایی نباشد، اما می‌تواند آن را پیشرفت بسیار خوبی در نظر گرفت.

برای اینکه بتوان تشخیص داد که چه کسی دروغ می‌گوید، این نرم‌افزار به واکنش و رفتار افرادی که در دادگاه حاضر می‌شوند توجه داشته و بر روی حالتی که متهمین پاسخ می‌دهند نیز تمرکز می‌کند. رفتار افراد در این حالت بسیار مهم است و مواردی همانند اینکه چند بار متهم به پرسش‌گر نگاه می‌کند، اینکه با چه لحنی صحبت می‌کند و همچنین اینکه این فرد چه واکنش‌هایی از خود نشان می‌دهد، مورد بررسی قرار می‌گیرند. طبق گفته‌های Mihalcea، اینها کارهایی هستند که عموما متهمین به آنها توجهی ندارند.

اما در مورد اینکه چرا متخصصین این نرم‌افزار را در آزمایشگاه‌ها تست نکرده و در حال آزمایش آن در دادگاه‌های واقعی هستند، خانم Mihalcea اینطور پاسخ داده است:

“درست کردن شرایط یک بازجویی واقعی و درخواست دروغ گفتن از یک فرد و صحنه‌سازی آن به درستی، واقعا کار سختیست و همین موضوع می‌تواند نتایجی معکوس در آزمایش داشته باشد. هر چند وی اذعان داشته که اگر ما بتوانیم فردی را پیدا کنیم که خوب دروغ بگوید، حاضریم به او پول بدهیم! اینکه کسی بتواند یک حقیقت را همچون یک دروغ برای فرد دیگری تعریف و او را متقاعد نماید، کار آسانی نیست. اما در دنیای واقعی این مشکل وجود ندارد و ما به سادگی می‌توانیم این کار را انجام دهیم.”

محققان امیدوارند روزی بتوانند از این نرم‌افزار به بهترین شکل استفاده کرده و شاهد به کارگیری آن در مواقعی ضرروی باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال