طرح مفهومی یک شرکت آمریکایی برای ساخت اقامتگاه در ماه

در صورتی که ناسا موفق شود تا پایان دهه کنونی انسان ها را به ماه ارسال کند پس از آن باید به فکر ساخت یک اقامتگاه در قمر زمین باشد. به این منظور یک شرکت آمریکایی طرح های مفهومی خود را برای ساخت این اقامتگاه با چاپ سه بعدی ایجاد کرده است. به گزارش سرویس […]

در صورتی که ناسا موفق شود تا پایان دهه کنونی انسان ها را به ماه ارسال کند پس از آن باید به فکر ساخت یک اقامتگاه در قمر زمین باشد. به این منظور یک شرکت آمریکایی طرح های مفهومی خود را برای ساخت این اقامتگاه با چاپ سه بعدی ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اقامتگاه ساخته شده با چاپ سه بعدی می‌تواند در برابر تشعشعات، شهاب‌سنگ‌ها و ماه لرزه از فضانوردان محافظت کند. شرکت AI SpaceFactory طرح مفهومی پایگاه فضایی خود را با سبک رومی ساخت است که می‌تواند تا ارتفاع ۲.۴ متر با خاک ماه پوشانده شود. هر واحد جدا نیز ۷۵ متر مربع است که در یک محوطه مرکزی ۹۰ متر مربع دارای اشتراک بوده و به یکدیگر متصل می شوند. همچنین در طراحی این سازه یک درخت فتوولتائیک قرار داده شده است تا بتواند انرژی خورشیدی را جذب و جمع آوری کند.

 ناسا قصد دارد در دهه آینده و طی ماموریت آرتمیس مجددا انسان را به ماه بازگرداند. محل استقرار فضانوردان ناسا نیز قطب جنوبی ماه یا منطقه‌ای به عنوان اوج نور ابدی است. زیرا تابش خورشید در این منطقه به طور ثابت خواهد بود. در این منطقه یک پایگاه به به نام لینا ساخته می شود که ساخت آن نیز توسط ربات های خودکار و در نزدیکی دهانه شکلتون خواهد بود. بدین ترتیب به طور مستقیم می توان از انرژی خورشیدی استفاده کرد. همچنین این پایگاه طوری ساخته خواهد شد که حداقل عمر ۵۰ ساله خواهد داشت و میتواند ماهنورد سرنشین دار یا وسایل نقلیه برای اکتشافات فضایی را پناه دهد.

برای حفاظت فضانوردان در برابر تشعشعات کشنده خورشید نیز این پناهگاه با خاک ماه پوشانده می شود. همچنین قابلیت حفاظت از ریز شهاب سنگ ها، فعالیت های لرزه ای و نوسانات شدید حرارتی را نیز خواهد داشت. این شرکت آمریکایی یک سیستم چاپ سه بعدی را نیز در دست توسعه دارد که می تواند در خلا و یا دمای منفی ۱۷۰ درجه تا ۷۰ درجه سانتیگراد کار کند. اولین نمونه ساخته شده از این اقامتگاه در یک محفظه شبیه سازی شده محیط ماه در مرکز فضایی کندی مورد استفاده قرار گرفت.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال