نگرانی‌ها در مورد ایجاد یک شکاف جدید در ایستگاه فضایی بین المللی

فضانوردان روسی اخیراً یک شکاف جدید در ماژول ایستگاه فضایی بین المللی کشف کردند. پس از آن نیز مقامات حوزه هوافضا در مورد گسترش این شکاف در طول زمان ابراز نگرانی کرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندس ارشد شرکت انرژیا از روسیه در مصاحبه ای اعلام کرد اخیراً یک شکاف […]

فضانوردان روسی اخیراً یک شکاف جدید در ماژول ایستگاه فضایی بین المللی کشف کردند. پس از آن نیز مقامات حوزه هوافضا در مورد گسترش این شکاف در طول زمان ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندس ارشد شرکت انرژیا از روسیه در مصاحبه ای اعلام کرد اخیراً یک شکاف جدید در ماژول زاریا در ایستگاه فضایی بین المللی کشف شده است. این شکاف می تواند در آینده گسترش پیدا کند و یا حتی منجر به نشت هوا شود. ولادیمیر سولوویف پیش از این نیز اعلام کرده بود تجهیزات ایستگاه فضایی بین المللی فرسوده شده و ممکن است قبل از رسیدن به سال ۲۰۲۵ برخی از تجهیزات آن به طور کامل از کار بیفتد.

اخیراً در ایستگاه فضایی بین المللی حوادث گوناگونی اتفاق افتاده است. علاوه بر ایجاد یک شکاف در ماژول ایستگاه فضایی خبرهایی نیز در مورد نقص نرم افزاری و خطای انسانی منتشر شد که باعث تغییر یکی از ماژول های این دستگاه و همچنین تغییر جهت ایستگاه فضایی شده بود. در خبر دیگری نیز آژانس فضایی روسیه از نشتی هوا در یکی از ماژول ها و در نتیجه افت فشار خبر داده بود.

 پیش از این روسیه اعلام کرد قرار است در سال ۲۰۲۴ ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک کند. ماژول زاریا اولین ماژول ایستگاه فضایی بین المللی و سازه اصلی آن است که در نوامبر سال ۱۹۹۸ به فضا پرتاب شد. ایستگاه فضایی بین المللی در فاصله ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین قرار دارد و سرعت حرکت آن نیز حدود ۲۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال