نگرانی هایی در مورد فیس اپ برای انتخابات 2020 آمریکا

اپلیکیشن فیس اپ که به تازگی دوباره محبوبیت خود را به دست آورده است؛ تهدیدی جهت امنیت انتخابات 2020 آمریکا محسوب می شود. این اپلیکیشن که با دسترسی به عکس های کاربران، تصویری از پیری آن ها را نشان می دهد نگرانی هایی از بابت تامین امنیت کاربران فراهم کرده است. برخی معتقدند که عکس […]

اپلیکیشن فیس اپ که به تازگی دوباره محبوبیت خود را به دست آورده است؛ تهدیدی جهت امنیت انتخابات 2020 آمریکا محسوب می شود. این اپلیکیشن که با دسترسی به عکس های کاربران، تصویری از پیری آن ها را نشان می دهد نگرانی هایی از بابت تامین امنیت کاربران فراهم کرده است. برخی معتقدند که عکس های کاربران بدون اجازه آن ها در سرورهای این اپ ذخیره می شود که امنیت آن ها را به مخاطره می اندازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، مطرح شدن نظراتی مبنی بر آنکه توسعه دهنده این اپلیکیشن، کشور روسیه می باشد؛ آمریکا را جهت حفظ امنیت انتخاباتش به فکر انداخته است. به گزارش سی ان ان، انتخابات سال 2016 در شرایطی برگزار شد که تنها یک هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری، کمیته دموکراتیک ملی ایالات متحده مورد حمله هکرهای روس قرار گرفت. آمریکا از آن سال جهت حفظ امنیت سایبری سرورهای خود از حملات مجدد از سوی کشور روسیه تلاش های بسیاری کرده است. این تلاش ها تا جایی پیش رفته که از «باب لُرد» از مقامات اجرایی سابق یاهو، نیز دعوت به کار کرده است.

به گفته لرد هنوز دقیقا نمی توان گفت که خطرات این اپلیکیشن برای به خطر انداختن امنیت چه خواهد بود اما می توان گفت که خطراتش به فواید آن نمی ارزد و به افراد حاضر در کمیته های انتخابات ریاست جمهوری جهت استفاده از این اپلیکیشن هشدار داده است. اما توسعه دهندگان این اپلیکیشن اتهامات وارده را رد می کنند. آن ها دلیل ذخیره سازی عکس ها در سرورهای این اپلیکیشن را تنها به منظور راحتی حال کاربران جهت عدم بارگذاری عکس های تکراری دانسته و می گویند که این ذخیره سازی تنها برای مدت 48 ساعت است. آن ها گفته اند که عکس های بارگزاری شده به هیچ عنوان در اختیار سرورهای کشور روسیه قرار نگرفته و به طور کلی مقصد اطلاعات وارد شده در این اپلیکیشن، سرورهایی در خارج از روسیه است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال