ساخت باتری آبی ۲ میلیارد یورویی با قابلیت تامین برق ۹۰۰ هزار خانه

سوئیس از چهارده سال پیش تاکنون در حال ساخت یک باتری آبی غول پیکر است که بتواند ذخیره سازی و تولید مقدار زیادی انرژی برق آبی را انجام دهد. این باتری آبی که با هزینه دو میلیارد یورویی ساخته شده است پس از مدت ها بالاخره از هفته آینده می تواند کار خود را آغاز […]

سوئیس از چهارده سال پیش تاکنون در حال ساخت یک باتری آبی غول پیکر است که بتواند ذخیره سازی و تولید مقدار زیادی انرژی برق آبی را انجام دهد. این باتری آبی که با هزینه دو میلیارد یورویی ساخته شده است پس از مدت ها بالاخره از هفته آینده می تواند کار خود را آغاز کند. محل قرارگیری باتری حدود ۶۰۰ متر زیر زمین در کوه های آلپ است و احتمالاً می تواند برق 900 هزار خانه را نیز تامین کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، باتری آبی ساخته شده با قابلیت ذخیره سازی بالا می تواند تامین انرژی در سوئیس و اروپا را به شدت تغییر دهد. باتری آبی یا نیروگاه تلمبه ذخیره ای نوعی مرکز ذخیره سازی انرژی برق آبی نیز محسوب می شود. این باتری از دو منبع آبی بسیار بزرگ با ارتفاع متفاوت نسبت به یکدیگر ساخته شده است. در این باتری مازاد الکتریسیته از طریق تلمبه آب از استخر پایینی به بالایی حرکت کرده و باعث شارژ باتری میشود. در زمان نیاز به الکتریسیته نیز جریان آب معکوس شده و با حرکت توربین انرژی برق آبی تولید خواهد شد.

 باتری آبی انرژی مازاد منابع مختلف مانند منابع بادی، خورشیدی و هسته ای را ذخیره سازی میکند. در صورت افزایش تولید انرژی نیز مازاد آن به استخر دوم منتقل می شود. در صورت افزایش تقاضا نیز می‌توان از این انرژی ذخیره شده برای تولید برق استفاده کرد. این باتری ها بزرگترین منبع ذخیره سازی انرژی در جهان محسوب می‌شوند. باتری آبی سوئیسی با ظرفیت ذخیره سازی ۴۰۰ هزار باتری خودروهای برقی در یک معدن در عمق ۶۰۰ متری زمین در کانتون ول سوئیس ساخته شده و از هفته آینده کار خود را آغاز می‌کند. این باتری با قابلیت ذخیره سازی ۲۰ میلیون کیلووات برق قادر است برق 900 هزار خانه را تامین کند. با توجه به چالش های فنی موجود ساخت این پروژه حدود ۱۴ سال به طول انجامید و برای تکمیل آن نیز یک تونل ۱۸ کیلومتری حفر شد.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال