ادعای عجیب شرکت خودروساز بریتانیایی در مورد ارسال سه ماهه انسان به مریخ

یک شرکت خودروسازی بریتانیایی مدعی شده در حال همکاری با سازمان فضایی بریتانیا بوده و قصد دارد با ساخت موتور فضاپیمای مبتنی بر انرژی هسته ای ارسال انسان به مریخ را ظرف سه ماه انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت رولزرویس قرار است با همکاری سازمان فضایی بریتانیا موتورهای فضاپیمای […]

یک شرکت خودروسازی بریتانیایی مدعی شده در حال همکاری با سازمان فضایی بریتانیا بوده و قصد دارد با ساخت موتور فضاپیمای مبتنی بر انرژی هسته ای ارسال انسان به مریخ را ظرف سه ماه انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت رولزرویس قرار است با همکاری سازمان فضایی بریتانیا موتورهای فضاپیمای مبتنی بر انرژی هسته‌ای را بسازد. در واقع از انرژی هسته ای به عنوان منبع انرژی در فضاپیماها استفاده خواهد شد. این فضاپیما در صورت ساخته شدن می‌تواند سفر انسان به مریخ را سه الی چهار ماه تسریع کند. در صورت استفاده از انرژی هسته ای به عنوان سوخت فضاپیما سفر آینده فضانوردان به دیگر سیارات نیز ایمن تر و در زمان کمتری انجام می گیرد.

ناسا پیش از این طرح استفاده از انرژی هسته ای در فضا پیما را “فناوری متغیر مورد استفاده در اکتشافات فضایی” خوانده بود و اعلام کرد استفاده از انرژی آزاد شده در تقسیم اتم می‌تواند به عنوان سوخت موشک مورد استفاده قرار گرفته و باعث سرعت زیاد آنها شود.

رولزرویس اعلام کرده در صورت موفقیت، موتورهای مورد استفاده در فضاپیما های هسته ای کارآمد تر از موتور های شیمیایی بوده و علاوه بر کاهش زمان سفر میزان قرار گیری در معرض تابش را نیز کاهش خواهد داد. این تحقیق همچنین می‌تواند در آینده و در سفرهای بعدی مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از موتور هسته ای سفر امن تری را برای فضانوردان به اعماق فضا به وجود می‌آورد. زیرا فضانوردان کمتر در معرض اشعه قرار گرفته و بدین ترتیب احتمال ایجاد بیماری توسط اشعه کمتر خواهد بود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال