ساخت عایق صوتی بزرگراهی با بهره گیری از انرژی خورشید

یک شرکت فناوری برای نخستین بار یک عایق صوتی بزرگراهی ساخته که با کمک انرژی خورشیدی کار می کند. علاوه بر آن صفحات خورشیدی آن می تواند انرژی مربوط به صدها خانه در نزدیکی خود را فراهم کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکتی به نام Ko-Solar برای اولین بار سیستم نوآورانه […]

یک شرکت فناوری برای نخستین بار یک عایق صوتی بزرگراهی ساخته که با کمک انرژی خورشیدی کار می کند. علاوه بر آن صفحات خورشیدی آن می تواند انرژی مربوط به صدها خانه در نزدیکی خود را فراهم کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکتی به نام Ko-Solar برای اولین بار سیستم نوآورانه ای را در مورد عایق صوتی بزرگراهی طراحی و ساخته است. این سیستم برای اولین بار در ایالت ماساچوست عایق صوتی کنار جاده ای با بکارگیری از انرژی خورشیدی نصب خواهد شد. با کمک پنل های خورشیدی آن نیز علاوه بر حذف صدای جاده امکان تامین انرژی خانه ها در مناطق مسکونی نزدیک نیز فراهم می‌شود. فعالیت این شرکت نصب پنل های خورشیدی در مکان های مانند شهرک های صنعتی و پارکینگ ها بوده و ابداع اخیر نیز به طور ویژه خدمات این شرکت را نشان می دهد.

شرکت Ko-Solar به‌عنوان سازنده پنل های عایق صوتی برای عملیاتی سازی این پروژه با سازمان حمل و نقل ماساچوست همکاری می‌کند و قرار است این صفحات خورشیدی در مسیر نیم مایلی در این جاده قرار بگیرد. محمد صدیقی یکی از شرکای Ko-Solar در مورد این پروژه گفته است: در صورت موفقیت احتمالاً پنل های دیگری نیز در سایت‌های بیشتر مستقر خواهد شد. در اکثر ایالت ها موانع صوتی و دیوارها قرار دارند که می توان صفحات خورشیدی را برای آنها نصب کرد. این صفحات خورشیدی علاوه بر جذب آلودگی های صوتی با زاویه سازی می‌تواند حداکثر نور خورشید در طول روز را جذب کند. قرار است انرژی تولید شده توسط صفحات نیز توسط سازمان حمل و نقل این ایالت به قیمت ۶ سنت در هر کیلو وات ساعت فروخته شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال