ساخت نانو ربات های پزشکی با نقش آنتی باکتریال در درمان زخم های موضعی

نانو ربات های ساخته شده توسط محققان می تواند با حرکت اطراف زخم همانند آنتی باکتریال عمل کرده و باکتری ها را از بین ببرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نانو ربات های جدید در پزشکی امکان حرکت در اطراف زخم ها را دارند تا بتوانند باکتری های اطراف آن را از […]

نانو ربات های ساخته شده توسط محققان می تواند با حرکت اطراف زخم همانند آنتی باکتریال عمل کرده و باکتری ها را از بین ببرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نانو ربات های جدید در پزشکی امکان حرکت در اطراف زخم ها را دارند تا بتوانند باکتری های اطراف آن را از بین ببرند. نانو ربات های ساخته شده کنونی از ایجاد عفونت در محل زخم و آسیب بیشتر به آن جلوگیری می کنند.

 تاکنون رباتهای کوچک با اهداف مختلف و ایده های متفاوت در پزشکی ساخته شدند. آنها به دلیل داشتن اندازه بسیار کوچک میتوانند در علم پزشکی نقش مهمی ایفا کنند. موسسه مهندسی زیستی کاتالونیا در بارسلونا نانو ربات های کوچکی را ساخته است که می تواند در ضدعفونی کردن زخم ها و التیام بهتر آنها موثر باشد. این گروه های بسیار کوچک دارای سری حامل ماده آنتی بیوتیک هستند که با قرارگیری آنها در اطراف زخم امکان ضدعفونی کردن محل زخم و از بین رفتن باکتری ها وجود دارد. این نانو ربات ها در آزمایش های اولیه برای التیام زخم موش های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار گرفتند. بدین ترتیب محققان متوجه شدند با به کار گرفتن این نانو ربات ها امکان جلوگیری از پیشرفت زخم وجود دارد. استفاده از این ربات های کوچک باعث سرعت در روند ترمیم زخم خواهد شد و همچنین جمعیت باکتری ها نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال