ایران دارای فناوری ساخت ماهواره‌های کمتر از 15 کیلو است

منوچهر منطقی، رییس مرکز ملی فضایی ایران با اشاره به مهارت چندین دانشگاه ایران در طراحی و ساخت ماهواره های ۲۵ تا ۵۰ کیلوگرم  اعلام کرد که ایران دارای فناوری ساخت ماهواره‌های کمتر از 15 کیلو است. وی با تاکید بر تمایل و توجه بیشتر دنیا به ماهواره‌های زیر 15 کیلوگرمی، توضیحاتی را در خصوص […]

منوچهر منطقی، رییس مرکز ملی فضایی ایران با اشاره به مهارت چندین دانشگاه ایران در طراحی و ساخت ماهواره های ۲۵ تا ۵۰ کیلوگرم  اعلام کرد که ایران دارای فناوری ساخت ماهواره‌های کمتر از 15 کیلو است.

وی با تاکید بر تمایل و توجه بیشتر دنیا به ماهواره‌های زیر 15 کیلوگرمی، توضیحاتی را در خصوص ماهواره‌ها ارائه داد: در حوزه ساخت ماهواره دانشگاهی در کشور سه محصول پایه مورد توجه قرار گرفته است، ماهواره‌های زیر ۱۵ کیلوگرم، ۷۰ کیلوگرمی و ۱۵۰ کیلوگرمی که به عنوان سه ماهواره پایه در سطح ملی برای رفع نیازهای مختلف موره بهره‌برداری قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که هر یک از ماهواره‌های ساخته شده در وزن‌های مختلف کاربردهای خاص خود را دارد و در بخش‌های مختلفی مانند مخابراتی، سنجشی یا موقعیت‌یابی مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته میزان کارایی ماهواره‌های زیر ۱۵ کیلوگرم بیشتر از دیگر ماهواره‌ها است زیرا پرتاب ماهواره‌های سبک‌تر به فضا ساده‌تر و سریع‌تر است و ده‌ها ماهواره کوچک به صورت شبکه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند و کار ماهواره‌های بزرگ را انجام می‌دهند.

رییس مرکز ملی فضایی ایران از آغاز طراحی و تولید انواع ماهواره‌ها با دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: دانشگاه‌های ما قبلا فناوری طراحی و ساخت ماهواره در مقیاس ۲۵ الی ۵۰ کیلوگرم را بدست آورده‌اند و باتوجه به اینکه قصد داشتیم به سمت کاربری برویم از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم ماهواره‌هایی که طراحی می‌کنند حداقل سه سال در مدار باقی بمانند، زیرا معمولا وقتی ماهواره‌ای در سطح آزمایشگاهی به فضا پرتاب می‌شود کمتر از ۶ ماه در فضا می‌ماند و فناوری ماهواره که در فضا برای مدت طولانی باقی می‌ماند فاصله معنی داری با ماهواره‌های سطح آزمایشگاهی دارد. این سه محصول پایه حداکثر بین ۱۸ تا ۲۴ ماه طراحی و ساخته می‌شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال