ساخت اولین مدرسه پرینت سه بعدی در اوکراین

یک استارتاپ خصوصی قصد دارد اولین مدرسه پرینت سه بعدی جهان را در اوکراین بسازد. این مدرسه با کمک دولت محلی و در شهر لویو اوکراین ساخته خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک سازمان غیر دولتی به نام TEAM4UA قصد دارد به افرادی که در جنگ اوکراین آواره شده اند، […]

یک استارتاپ خصوصی قصد دارد اولین مدرسه پرینت سه بعدی جهان را در اوکراین بسازد. این مدرسه با کمک دولت محلی و در شهر لویو اوکراین ساخته خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک سازمان غیر دولتی به نام TEAM4UA قصد دارد به افرادی که در جنگ اوکراین آواره شده اند، کمک کند. این سازمان طی همکاری با اداره منطقه ای و همچنین شرکت های فناوری، از پرینت سه بعدی برای این کار استفاده خواهد کرد.

چارلز تینه، از اعضای سازمان TEAM4UA اعلام کرد ساخت مدرسه با روش چاپ سه بعدی علاوه بر کارآمدی، با سرعت بیشتری نیز انجام خواهد شد. به گفته وی پس از ساخت اولین مدرسه پرینت سه بعدی این فناوری در مناطق دیگر جهان نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در این باره گفته است: می توان از چاپ سه بعدی برای ساخت پل ها و انبارها نیز بهره گرفت. حتی پس از پایان جنگ نیز امکان جابجایی چاپگرها به مکان های مورد نیاز وجود دارد.

این استارتاپ معتقد است ساخت دیوارهای مدرسه با کمک چاپگر سه بعدی سریعتر و با هزینه کمتر همراه است. ساخت این سازه ها با کمک بتن می تواند تا دو سال زمان ببرد. وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد پروژه نجات مدارس در اوکراین اجرا میشود که طی آن تصاویر ساختمان های تخریب شده جمع آوری و تاریخ های گلوله باران نیز پیگیری خواهند شد.

تعداد مدارس آسیب دیده در جنگ اوکراین به ۲۰۰۰ عدد می‌رسد که همگی یا آسیب دیده یا به طور کامل تخریب شده اند. از بین ۲۵۰ هزار نفر آواره شهر لویو نیز حدود ۷۵ هزار نفر از آنها را کودکان مدرسه ای تشکیل می دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال