ساخت اولین هتل فضایی با کمک گرانش مصنوعی تا سال 2027

استارتاپ کالیفرنیایی قصد دارد با هدف گسترش تجارت فضایی و همچنین ایجاد مکانی برای گذراندن اوقات فراغت در فضا هتلی را با استفاده از گرانش مصنوعی بسازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت Orbital Assembly مدعی شد تا سال ۲۰۲۵ یک هتل فضایی با ظرفیت ۴۰۰ مسافر را در مدار زمین به […]

استارتاپ کالیفرنیایی قصد دارد با هدف گسترش تجارت فضایی و همچنین ایجاد مکانی برای گذراندن اوقات فراغت در فضا هتلی را با استفاده از گرانش مصنوعی بسازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت Orbital Assembly مدعی شد تا سال ۲۰۲۵ یک هتل فضایی با ظرفیت ۴۰۰ مسافر را در مدار زمین به صورت ایستگاه فضایی احداث خواهد کرد. این ایستگاه فضایی نیز با هدف گسترش تجارت فضایی و انجام تحقیقات علمی ساخته خواهد شد. به گفته این شرکت در حال حاضر برنامه ریزی هایی برای تاسیس ایستگاه پایونیر و ایستگاه وویجر به عنوان ایستگاه های فضایی-تجاری انجام شده است. قرار است ایستگاه وویجر پیش از پایونیر راه اندازی شود. اما ایستگاه پایونیر که به عنوان یک هتل لوکس در نظر گرفته خواهد شد امکان میزبانی از ۴۰۰ مهمان را در فضا خواهد داشت.

روندا استیونسون از شرکت Orbital Assembly در مورد طرح آینده ایستگاه های تجاری می گوید: طراحی هتل فضایی پایونیر به صورت ایمن و مطمئن انجام شده است. شرکت ما قصد دارد درامد فضایی و سودآوری از گردشگری فضایی را پیش از رقبای دیگر آغاز کند.

ناسا نیز پیش از این قراردادی با سه شرکت خصوصی آمریکایی بست و برنامه ریزی هایی را برای ساخت ایستگاه فضایی جدید در مدار پایین زمین را آغاز کرد. هدف از ساخت این ایستگاه فضایی نیز پذیرایی از مهمان ها تا سال ۲۰۳۰ خواهد بود. شرکت فضایی خصوصی Axiom Space نیز طرحی را برای ساخت ایستگاه فضایی میزبان بازید کنندگان از تحقیقات علمی در فضا آغاز کرد. این شرکت اعلام کرد تا سال ۲۰۲۴ اولین بخش ایستگاه خود را به مدار پایینی زمین ارسال می کند.

در حالیکه شرکت‌های مختلف فضایی آمریکایی رقابت شدیدی را برای پیشگام شدن در صنعت فضایی آغاز کرده‌اند Orbital Assembly نیز طرح هتل فضایی خود را با شبیه سازی گرانش زمین انجام داده است. به طوری که پایگاه های این هتل به صورت چرخشی به دور یک حلقه گرانشی به قطر ۶۱ متر می گردند. به گفته این شرکت گرانش مصنوعی ایجاد شده با کمک این روش قادر خواهد بود اثرات مضر میکرو گرانش بر سلامتی بدن را کاهش دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال