ساخت بزرگترین شبکه تلسکوپ جهان به نام رصد خانه آرایه کیلومتر مربع

پیش از این نگرانی های بسیاری در مورد صورت فلکی ماهواره ای استارلینک وجود داشته که می‌تواند دردسرهای نجومی را در آینده بوجود آورد. اما با این وجود ساخت بزرگترین شبکه تلسکوپ ها در جهان مجوز شروع به کار دریافت کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجود ترس از وجود […]

پیش از این نگرانی های بسیاری در مورد صورت فلکی ماهواره ای استارلینک وجود داشته که می‌تواند دردسرهای نجومی را در آینده بوجود آورد. اما با این وجود ساخت بزرگترین شبکه تلسکوپ ها در جهان مجوز شروع به کار دریافت کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجود ترس از وجود صورت فلکی ماهواره ای استارلینک، بالاخره پروژه تاسیس بزرگترین شبکه تلسکوپ‌های جهان SKAO آغاز شده است. هنوز مشخص نیست در آینده این تداخل با ماهواره ها برای منجمان چگونه خواهد بود. قرار است پروژه بزرگترین شبکه تلسکوپ‌ها به نام رصد خانه آرایه کیلومتر مربع با بودجه‌ای بالغ بر ۲.۲ میلیارد دلار ساخته شود.

 این رصدخانه مجهز به دو آرایه تلسکوپ رادیویی است که نتیجه ۷ سال مهندسی و طراحی خواهد بود. این آرایه ها در استرالیا و آفریقای جنوبی ساخته و نصب خواهد شد. آرایه های گفته شده شامل ۱۹۷ دیش در آفریقای جنوبی با ظرفیت ۶۴ میرکات و ۱۳۱ هزار و ۷۲ آنتن در استرالیای غربی است. مسئولان ساخت این رصدخانه معتقدند این پروژه بزرگترین و پیچیده ترین شبکه تلسکوپ رادیویی جهان تاکنون محسوب می‌شود. همچنین یک پروژه بین المللی شناخته خواهد شد. زیرا در ساخت آن حدود ۵۰۰ متخصص از ۲۰ کشور دنیا همکاری داشتند.

پروفسور فیلیپ دایاموند، مدیرکل پروژه می گوید: قصد داریم با تعهد ساخت بزرگ‌ترین تاسیسات علمی را بر روی کره زمین آغاز کنیم. این تاسیسات شامل دو شبکه مهم و پیچیده از رادیو تلسکوپ ها خواهند بود که در آینده جذاب ترین رازهای جهان را رمزگشایی خواهد کرد. همچنین داده‌های این تلسکوپ ها می توانند جامعه علمی را به درک بهتری از ماده تاریک، تپ اخترها و یا پدیده‌های کیهانی برساند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال