ساخت اولین باتری شنی جهان برای ذخیره سازی انرژی سبز

محققان با ساخت اولین باتری شنی فعال جهان قصد دارند انرژی سبز را برای ماه ها ذخیره کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان فنلاندی اولین باتری شنی فعال جهان را راه اندازی کردند. با کمک این باتری می توان به مشکلاتی مربوط به عرضه انرژی در تمام طول سال غلبه کرد. […]

محققان با ساخت اولین باتری شنی فعال جهان قصد دارند انرژی سبز را برای ماه ها ذخیره کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان فنلاندی اولین باتری شنی فعال جهان را راه اندازی کردند. با کمک این باتری می توان به مشکلاتی مربوط به عرضه انرژی در تمام طول سال غلبه کرد. باتری شنی با کمک شن و با گرمای تولید شده از برق خورشیدی یا توربین های بادی شارژ می شود. با گرم شدن ماسه تا دمای ۵۰۰ درجه سانتیگراد امکان استفاده از انرژی آن در زمستان وجود دارد.

 با توجه به اینکه بخش عمده گاز فنلاند از روسیه تامین می شود با شروع جنگ اوکراین این کشور به دنبال استفاده از انرژی سبز بوده است. این کشور طولانی ترین مرز با روسیه را دارد و با تصمیم پیوستن به ناتو گاز و برق این منطقه توسط روسیه قطع شده است. این کشور به دلیل داشتن زمستان های طولانی و سرد اکنون به دنبال منابع گرما و نور است. به همین دلیل یک نیروگاه کوچک در فنلاند از فناوری جدیدی برای رفع این مشکل استفاده کرده است. این باتری شنی شامل حدود 1000 تن شن ساختمانی در داخل یک سیلو است.

اگرچه می توان از صفحات خورشیدی و توربین های بادی جدید برای استفاده در شبکه ملی استفاده کرد اما آنها نیز با مشکلاتی مانند عدم فعالیت دائم در زمان عدم وجود نور خورشید و یا وزش باد روبرو هستند.

عده ای از مهندسان فنلاندی با ساخت اولین باتری تجاری شنی قصد دارند مشکل ذخیره سازی انرژی را با کمترین هزینه حل کنند. این شن ها با گرم شدن تا دمای ۵۰۰ درجه سانتی گراد در اثر برق ارزان خورشیدی و بادی قادر هستند تا گرمای خود را برای ماه ها ذخیره کنند. به همین دلیل امکان استفاده از آنها به عنوان منبعی برای انرژی وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال