ادامه برنامه های فضایی چین؛ ارسال دو راکت به فاصله ۴۸ ساعت به فضا

چین برنامه‌های فضایی خود را با قدرت بسیار زیاد ادامه می‌دهد و قصد دارد طی سال جاری به برنامه ریزی خود در پرتاب 50 ماهواره برسد. بطوریه این کشور توانسته است طی 48 ساعت 2 راکت به فضا پرتاب کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین راکت چین به نام کوآیژو 1A […]

چین برنامه‌های فضایی خود را با قدرت بسیار زیاد ادامه می‌دهد و قصد دارد طی سال جاری به برنامه ریزی خود در پرتاب 50 ماهواره برسد. بطوریه این کشور توانسته است طی 48 ساعت 2 راکت به فضا پرتاب کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین راکت چین به نام کوآیژو 1A از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در صحرای گوبی پرتاب شد. فراهم کننده خدمات مربوط به آن نیز توسط Expace انجام شده بود. این راکت وظیفه قرار دادن ماهواره تیانژینگ 1 را در نزدیک مدار قطبی برعهده داشت. در مورد این ماهواره اطلاعات کمی منتشر شده است. سازنده این ماهواره انستیتوی مکانیک و همچنین آکادمی علوم چین بوده است.

24 ساعت پس از آن شرکت CASIC به عنوان پیمانکار و اپراتور کشور چین در زمینه ساخت راکت های Long March، راکت لانگ مارچ 2D را از مرکز پرتاب های ژی چانگ از جنوب غربی چین به فضا ارسال کرد. این راکت با خود سه ماهواره از نوع یائوگان 35 را حمل میکرد و آنها را در ارتفاع 500 کیلومتری در مدار قرار داد. به گفته چین این سه ماهواره وظایفی مانند نقشه برداری، تخمین محصولات کشاورزی و پیش بینی بلایای طبیعی را بر عهده خواهدداشت. این دو پرتاب آخر چین 21امین و 22 امین پرتاب چین در سال 2022 محسوب می شود و این کشور قصد دارد تنها با کمک CASIC تا پایان سال 50 پرتاب انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال