برخلاف تصور مصرف بیش از حد سیب زمینی سرخ شده ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد

محققان پیش از این در مورد مصرف غذاهای ناسالم و ارتباط آن روی سلامت روان افراد هشدار داده بودند.اکنون گروه دیگری از محققان اعلام کردند مصرف مداوم غذاهای سرخ کردنی مانند سیب زمینی می تواند موجب بروز افسردگی شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی در این تحقیق حدود ۱۴۹ هزار […]

محققان پیش از این در مورد مصرف غذاهای ناسالم و ارتباط آن روی سلامت روان افراد هشدار داده بودند.اکنون گروه دیگری از محققان اعلام کردند مصرف مداوم غذاهای سرخ کردنی مانند سیب زمینی می تواند موجب بروز افسردگی شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی در این تحقیق حدود ۱۴۹ هزار نفر را در بریتانیا به مدت ۱۱ سال زیرنظر داشتند تا تاثیر مصرف خوراکی ها روی آنها را مشاهده کنند.

شرکت کنندگان این آزمایش مجبور بودند در هر ۲۴ ساعت حداکثر ۴ بار پرسشنامه مربوط به مصرف خوراکی در روز را پر کنند. در پایان این پژوهش محققان دریافتند افراد دارای رژیم غذایی با خوراکی های سرخ شده ۱۲ درصد بیشتر در معرض ابتلا به اضطراب و استرس قرار داشتند. مشاهده نشانه های افسردگی در این افراد تا ۷ درصد بیشتر از بقیه بود.

به گفته پژوهشگران وجود ماده ای به نام اکریل آمید می تواند باعث بروز چنین ریسک بالایی باشد. این ماده شیمیایی در اثر حرارت زیاد در موادی مانند سیب زمینی تولید می‌شود. در بین غذاها نیز سیب زمینی سرخ کرده و گوشت سفید سرخ شده نیز بیشترین میزان ارتباط را با افزایش اضطراب داشتند.

بهفته محققان مردان و افراد جوان به دلیل استفاده بیشتر از غذاهای سرخ کردنی بیشتر از بقیه در معرض این ریسک قراردارند. این تحقیق در آزمایشی روی گورخر ماهی انجام شد و نتیجه نشان داد که اثر اکریل آمید روی این ماهی باعث بروز علائمی از اضطراب و استرس شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال