تا یک سال دیگر کلیه اسناد کاغذی به اسناد الکترونیکی در دستگاههای دولتی تبدیل می شوند

طی دستورالعمل بخش مدیریت نظام مند اسناد الکترونیکی از این به بعد کلیه اسناد کاغذی با اسناد الکترونیکی جایگزین خواهد شد. در حال حاضر دستورالعمل اجرایی آن نیز تدوین و ابلاغ شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق دستورالعمل ابلاغی تا یک سال آینده کلیه اسناد در ادارات و دستگاه‌های دولتی […]

طی دستورالعمل بخش مدیریت نظام مند اسناد الکترونیکی از این به بعد کلیه اسناد کاغذی با اسناد الکترونیکی جایگزین خواهد شد. در حال حاضر دستورالعمل اجرایی آن نیز تدوین و ابلاغ شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق دستورالعمل ابلاغی تا یک سال آینده کلیه اسناد در ادارات و دستگاه‌های دولتی به صورت الکترونیکی خواهند بود. در این دستورالعمل آمده است که سازمان اسناد و کتابخانه ملی وظیفه مدیریت اسناد الکترونیکی را با ایجاد سامانه ای با عنوان سما بر عهده خواهد داشت و تا ۱۸ ماه پس از ابلاغ این مصوبه فرصت دارد تا ارتباط برخط را با سامانه های استاندارد تولید اسناد الکترونیکی برقرار کند.

اسناد الکترونیکی به کلیه اسنادی گفته می شود که در آن اطلاعاتی در مورد فعالیت ها و تصمیم های دستگاههای اجرایی وجود دارد و همچنین امکان دریافت، ایجاد، ویرایش، تبادل و ذخیره بر روی رسانه های الکترونیکی را داشته باشد. از طرفی سامانه سما نیز با توجه به همه اصول حاکم بر مدیریت اسناد وظیفه دریافت، شناسایی، طبقه بندی، نگهداری و انتشار و تحویل اسناد را با توجه به استانداردهای موجود انجام بر عهده خواهد داشت.

سازمان اسناد نیز موظف شده است تا در مدت ۵ ماه استانداردهای مربوط به قراردادهای اسناد الکترونیکی و همچنین شیوه نامه های فنی را تهیه و یا بروز رسانی کند. همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز وظیفه فراهم کردن زیرساخت‌ها و بسترهای ارتباطی امن و پایدار برای تبادل اسناد الکترونیکی میان دستگاه‌های اجرایر را بر عهده خواهد داشت. سازمان اداری و استخدامی نیز باید با تعیین شناسه یکتا و همچنین قرار دادن آن در ساختار شناسه ملی، پست سازمانی افراد را مشخص کند. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز می بایست امضای الکترونیکی را برای همه تبادلات و اسناد مورد استفاده قرار دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال