تبدیل متن به تصاویر با کیفیت توسط هوش مصنوعی Make-A-Scene متا

هوش مصنوعی موسوم به Make-A-Scene متا قادر است از طریق متن و طرح های ساده تصاویر دلخواه تولید کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با استفاده از فرآیند الگوریتمی میتوان متن را به تصویر تبدیل کرد. هوش مصنوعی متا Make-A-Scene می‌تواند با کمک این فناوری متن را به تصاویر با کیفیت تبدیل […]

هوش مصنوعی موسوم به Make-A-Scene متا قادر است از طریق متن و طرح های ساده تصاویر دلخواه تولید کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با استفاده از فرآیند الگوریتمی میتوان متن را به تصویر تبدیل کرد. هوش مصنوعی متا Make-A-Scene می‌تواند با کمک این فناوری متن را به تصاویر با کیفیت تبدیل کند. پیش از این هوش مصنوعی OpenAI Craiyon به نام DALL-E mini و Imagen AI گوگل از فرآیند الگوریتمی برای ایجاد هنرهای عجیب و غریب از تخیل انسان و رایانه استفاده کرده بودند.

اکنون متا نیز اعلام کرد با استفاده از هوش مصنوعی یک موتور تولید تصویر توسعه داده است که با کمک آن می توان تصویرهای دیجیتالی و جهان‌های فراگیر در متاورس ایجاد کرد. در حالت کلی برای ایجاد یک تصویر بر اساس عبارت در ابتدا عبارت متنی از طریق یک مدل تبدیل دریافت و با کمک شبکه عصبی کلیه کلمات جمله تجزیه و درک می شود. به محض درک اینکه کاربر چه چیزی را توصیف کرده است هوش مصنوعی می‌تواند با کمک مجموعه ای از شبکه های مولد یک تصویر جدید ایجاد کند.

 در حال حاضر به دلیل آموزش مدل های یادگیری ماشینی با کمک مجموعه تصاویر با وضوح بالا، هوش مصنوعی قادر است عکس های واقعی را از متن های کاملا غیر مرتبط تولید کند. هوش مصنوعی متا نیز کار خود را با ترکیب طرح هایی که کاربران با تبدیل متن به عکس ایجاد کرده اند انجام می دهد. این ترکیب کمک می کند تا کاربر علاوه بر توصیف آنچه در تصویر می بیند ترکیب کلی تصویر را نیز ارائه کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال