پخت غذا تنها با فشردن یک دکمه!

مهندسان کلمبیایی تلاش دارند با استفاده از لیزر و چاپگر سه بعدی نوعی غذا ساز دیجیتالی ابداع کنند. به این ترتیب که تنها با فشردن یک دکمه می توانید هر آنچه که میخواهید بپزید. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از محققان بخش غذای دیجیتال آزمایشگاه پروفسور هودپسون از کلمبیا بر روی […]

مهندسان کلمبیایی تلاش دارند با استفاده از لیزر و چاپگر سه بعدی نوعی غذا ساز دیجیتالی ابداع کنند. به این ترتیب که تنها با فشردن یک دکمه می توانید هر آنچه که میخواهید بپزید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از محققان بخش غذای دیجیتال آزمایشگاه پروفسور هودپسون از کلمبیا بر روی ساخت یک آشپز دیجیتال تمرکز کرده اند. آنها پیش از این ساخت غذای سه بعدی را ابداع کرده بودند. به طوری که چاپگر ها می توانستند مواد اولیه تولید کنند.

 به گفته جاناتان بلاتینگ رهبری این پروژه برای گرم کردن مواد غذایی نیاز به یک روش دقیق بوده است. از طرفی ایجاد طعم و بافت بهتر غذاها به پخته شدن آن نیاز دارد. به همین دلیل روشی را با استفاده از لیزر ابداع کرده اند.

این تحقیق که در مجله npj Science of Food چاپ شده است. روش جدیدی را برای پخت و پز ارائه می دهد. در آزمایش این پروژه از نور آبی طول موج ۴۴۵ نانومتر برای پختن مرغ و نور مادون قرمز با طول موج ۹۸۰ نانومتر استفاده شد. البته با استفاده از چاپگر سه‌بعدی این مرغ تولید شده بود. در این آزمایش عمق پختگی، رطوبت و طعم گوشت پخته شده با لیزر نیز با روشهای دیگر مقایسه شد.

در این آزمایش مشخص شد با استفاده از لیزر حجم گوشت نسبت به پخت آن از طریق اجاق کاهش کمتری را تجربه میکند. همچنین گوشت نسبت به حالت معمولی ۲ برابر رطوبت بیشتر خواهد داشت و تفاوتی با روش های دیگر ندارد. به طوری که گوشت مرغ پخته شده با لیزر بیشتر مورد پسند آزمایش کنندگان قرار گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال