روش صحیح پاک‌کردن آرایش چشم | آرایش چشم را چطوری پاک کنید؟

چشم‌ها یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین اعضای بدن ما هستند که باید خیلی مراقب آن‌ها باشیم تا دچار آسیب و صدمه نشوند. یکی از موادی که هنگام مراقبت از چشم باید به آن توجه کنید، نحوه پاک‌کردن آرایش از روی چشم‌ها است. معمولا افراد مختلف به دلیل این که حوصله کافی برای تمیزکردن آرایش را […]

چشم‌ها یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین اعضای بدن ما هستند که باید خیلی مراقب آن‌ها باشیم تا دچار آسیب و صدمه نشوند. یکی از موادی که هنگام مراقبت از چشم باید به آن توجه کنید، نحوه پاک‌کردن آرایش از روی چشم‌ها است.

معمولا افراد مختلف به دلیل این که حوصله کافی برای تمیزکردن آرایش را ندارند، تنها به یک شوینده بسنده کرده و از سایر ملزومات تمیزکردن دور چشم خودداری می‌کنند. امروز در این مقاله می‌خواهیم در ارتباط با نحوه تمیزکردن آرایش چشم‌ها با شما صحبت کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. البته قبل از مطالعه مقاله زیر می‌توانید سری به لیست قیمت تونر صورت بزنید و از تخفیف‌های ویژه بهرمند شوید.

روش پاک‌کردن آرایش چشم

امروزه برند‌های معتبر جهانی در تولید لوازم آرایشی از محصولات منحصربه‌فردی رونمایی کرده‌اند که می‌توان به کمک آن‌ها آرایش چشم‌ها را به‌راحتی پاک کرد. محصولات پاک‌کننده آرایش چشم نیز مانند سایر محصولات پاک‌کننده مثل تونر پوست چرب لافارر با داشتن فرمول‌های حرفه‌ای خیال شما را از بابت پاک‌کردن آرایش صورت راحت می‌کند. ما در ادامه به بررسی کامل روش‌های پاک‌کردن آرایش چشم می‌پردازیم.

با آرامش پاک کنید

هنگام پاک‌کردن آرایش از روی چشم‌ها هرگز از حرکات سخت و خشن استفاده نکنید؛ زیرا این کار سبب می‌شود تا آسیب زیادی به چشم‌ها و پوست اطراف چشم شما وارد شود. به همین دلیل در مرحله اول با استفاده از حرکات چرخشی آرام با نوک انگشتان محصول پاک‌کننده آرایش را روی چشم‌های خود ماساژ دهید تا آرایش پاک شود.

استفاده از پد پنبه‌ای برای پاک‌کردن آرایش چشماستفاده از پد پنبه‌ای برای پاک‌کردن آرایش چشم

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای پاک‌کردن آرایش چشم‌ها از آن استفاده کنید، پد پنبه‌ای است. برای این کار پد پنبه‌ای را به محلول پاک‌کننده آرایش صورت آغشته کرده و روی چشم قرار دهید و پس از گذشت 15 ثانیه پد را به‌آرامی روی چشم‌های خود بکشید تا آرایش از روی چشم پاک شود.

استفاده از پاک‌کننده مناسب

هنگام انتخاب پاک‌کننده برای چشم توجه کنید که محصول از چه مواد شیمیایی ساخته شده است. زیرا ممکن است محصول انتخابی شما به دلیل داشتن مواد شیمیایی مضر، برای چشم‌های شما آسیب‌زا باشد. به همین دلیل سعی کنید محصولاتی را انتخاب کنید که پایه اصلی آن‌ها از جنس آب است.  محصولات برند نوتروژینا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پاک‌کردن آرایش چشم به‌حساب می‌آیند و آسیبی به چشم‌ها وارد نمی‌کنند.

پاک‌کردن آرایش‌های چشم ضد آب

برخی از لوازم آرایشی به دلیل داشتن خاصیت ضد آب به‌سختی از روی پوست صورت پاک می‌شوند. برای پاک‌کردن آرایش‌های مقاوم به آب از روی چشم می‌توانید روند تمیزکردن آرایش را دو بار تکرار کنید در این حالت آرایش کاملا از روی چشم‌های شما پاک خواهد شد.

همچنین برای پاک‌کردن این نوع آرایش‌ها، شامپو بچه نیز بسیار کاربردی است در واقع شامپو با داشتن فرمول خاص برای پاک‌کردن تمامی لوازم آرایشی که نسبت به آب مقاوم هستند، مناسب است. البته توجه کنید که نباید مقدار زیادی از این شامپو را استفاده کنید؛ زیرا باعث آسیب زیادی به چشم‌های شما می‌شود.

پاک‌کردن آرایش چشم به‌وسیله گلابپاک‌کردن آرایش چشم به‌وسیله گلاب

گلاب یکی از بهترین لوازم پاک‌کننده آرایش چشم است به‌طوری‌که استفاده از آن علاوه بر پاک‌کردن آرایش از روی چشم، دارای خواص مفیدی برای پوست اطراف چشم صورت است. در واقع در گذشته از گلاب به‌عنوان یک تونر طبیعی برای آبرسانی و رفع مشکلات خشکی پوست استفاده می‌کردند. برای پاک‌کردن آرایش چشم به‌وسیله گلاب کافی است که مقدار کمی از آن را به پد آرایشی اضافه کنید. سپس پد را روی چشمان خود قرار داده و به‌آرامی روی چشم‌ها بکشید تا آرایش شما را پاک کند.

پاک‌کردن آرایش چشم با وازلین

از وازلین برای پاک‌کردن آرایش‌های بسیار قوی و ضد آب استفاده می‌شود. این محصول توانایی پاک‌کنندگی کامل لوازم آرایشی از روی صورت را دارد و بسیاری از مدلینگ‌ها از آن استفاده می‌کنند. این محصول به دلیل قدرت بالا نیازی به واردکردن فشار حین پاک‌کردن آرایش ندارد و همچنین هیچ آسیبی به چشم و پوست اطراف آن وارد نمی‌کند. برای این کار کافی است مقدار بسیار کمی وازلین را روی پلک خود قرار دهید و سپس با آب فراوان بشویید. به این نکته توجه کنید که وازلین نباید وارد چشم شما شود.

 سخن آخر

در کل ما در این مقاله سعی کردیم تا بهترین روش‌ها برای پاک‌کردن آرایش چشم را برای شما توضیح دهیم. توجه کنید انتخاب یک محصول پاک‌کننده خوب و داشتن صبر و حوصله مهم‌ترین نکات در حین تمیزکردن آرایش چشم‌ها هستند. برای این کار با مراجعه به فروشگاه اینترنتی خانومی یک خرید مطمئن داشته باشید. امیدوار هستیم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.