کورتانا دومین سالگرد تولد خود را با ویژگی‌های جدید جشن می‌گیرد

دستیار صوتی مایکروسافت موسوم به کورتانا حالا دومین سال حضور خود در دنیای تکنولوژی را تجربه می‌کند. این دستیار صوتی که در تاریخ 13 فروردین سال 1393 معرفی شد در ابتدا در گوشی‌هایی که با سیستم‌عامل ویندوزفون 8.1 کار می‌کردند فعال بود و به کاربران این گوشی‌ها در جستجوهای‌شان به صورت صوتی کمک می‌کرد. طی این […]

دستیار صوتی مایکروسافت موسوم به کورتانا حالا دومین سال حضور خود در دنیای تکنولوژی را تجربه می‌کند. این دستیار صوتی که در تاریخ 13 فروردین سال 1393 معرفی شد در ابتدا در گوشی‌هایی که با سیستم‌عامل ویندوزفون 8.1 کار می‌کردند فعال بود و به کاربران این گوشی‌ها در جستجوهای‌شان به صورت صوتی کمک می‌کرد. طی این دو سال، کورتانا برای ویندوز 10، اندروید و iOS نیز منتشر شد و می‌تواند بین این پلتفرم‌ها نیز به صورت همزمان کار کند.

حال در جشن‌تولد دو سالگی این دستیار صوتی شاهد ویژگی‌های جدیدی نیز خواهیم بود. به تارگی اعلام شد که کورتانا می‌تواند اعلان‌های اندرویدی را در دیگر دستگاه‌ها نیز به اطلاع کاربرانش برساند. از این پس دستیار صوتی مایکروسافت امکان فرستادن متن‌های مختلف را از طریق رایانه‌های شخصی نیز فراهم می‌آورد. قابلیت جدید Cortana Collection که در استور ویندوز هم‌اکنون قابل دانلود است برنامه‌های برتر را به کاربران ویندوز پشنهاد می‌کند. علاوه‌ بر تمامی ویژگی‌های جدید اضافه شده کورتانا می‌تواند به کاربران پیشنهاد‌های مختلفی نیز نظیر خرید غذا و گرفتن تاکسی را بدهد.

کورتانا دو رقیب جدی دیگر که سن بیشتری نیز از وی دارند را پیش‌روی خود می‌بیند. Siri و Google Now دستیاران صوتی اپل و گوگل دو رقیب جدی این دستیار صوتی هستند که با توجه به سابقه‌ی بیشتر این دو از کورتانا پیشرفته‌تر نیز هستند. به‌هر‌حال دستیار صوتی مایکروسافت علی‌رغم عدم موفقیتی که در ویندوزفون داشته حالا با اضافه شدن به پلتفرم‌های دیگر شاید بتواند آینده‌ی روشنی را پیش‌رو داشته باشد هرچند باید رقیبان خود را از گذشته جدی‌تر بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال