آیا Microsoft OneDrive می تواند جایگزین مناسبی برای Google Photos باشد؟

از اول ژوئن سرویس ذخیره سازی رایگان گوگل فوتوز به کار خود پایان خواهد داد. از این پس کاربران با بارگذاری هر تصویر جدیدی در فضای ذخیره سازی اکانت خود هزینه پرداخت می‌کنند. اگرچه عکس ها می‌توانند ارزش زیادی برای کاربران داشته باشند، اما هنوز این کاربران به دنبال گزینه های بهتر و ارزانتر همانند […]

از اول ژوئن سرویس ذخیره سازی رایگان گوگل فوتوز به کار خود پایان خواهد داد. از این پس کاربران با بارگذاری هر تصویر جدیدی در فضای ذخیره سازی اکانت خود هزینه پرداخت می‌کنند. اگرچه عکس ها می‌توانند ارزش زیادی برای کاربران داشته باشند، اما هنوز این کاربران به دنبال گزینه های بهتر و ارزانتر همانند Microsoft OneDrive خواهند بود. از طرفی مایکروسافت یک فضای ذخیره سازی یک ترابایتی را با قیمت مناسب در اختیار کاربران برنامه های خود قرار می دهد. اکنون این سوال مطرح است که آیا Microsoft OneDrive می تواند جایگزین جایگزین مناسب برای گوگل فوتوز باشد یا خیر.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، Microsoft OneDrive حداکثر ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی به کاربران به صورت رایگان ارائه می کند. این در حالی است که نسبت به سرویس گوگل ۱۰ گیگابایت کمتر است. از طرفی کاربران با پرداخت ۷ دلار در ماه به Microsoft 365 می توانند علاوه بر دستیابی به یک ترابایت فضای ذخیره سازی ابری از خدماتی مانند ۶۰ دقیقه مکالمه اسکایپ و تلفن همراه رایگان و همچنین دسترسی به برنامه‌های مایکروسافت آفیس نیز بهره‌مند شوند.

 همچنین در این سرویس ویژگی های پیشرفته در اشتراک گذاری و یا قابلیت های مربوط به محافظت رمز عبور نیز قابل دسترسی است. همچنان که کاربر سرویس های گران قیمت را انتخاب میکند خدمات جالب تری را نیز در اختیار خواهد داشت. در اشتراک ماهانه ۱۰ دلار نیز کاربران می‌توانند سرویس خود را با حداکثر ۶ نفر به اشتراک بگذارند.

گوگل فوتوز نیز سرویس خود را به صورت صد گیگابایت با قیمت ۲ دلار در ماه و یا ۲۰۰ گیگابایت با هزینه ۳ دلار و قابلیت اشتراک گذاری با خانواده ارائه می کند و در صورت انتخاب سرویس ۱۰۰ دلار در سال کاربر به ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی و همچنین دسترسی به VPN خواهد داشت. در هر صورت در این سرویس ها کاربر به قابلیت اشتراک گذاری با ۶ نفر همانند آنچه که در سرویس های مایکروسافت وجود دارد دسترسی نخواهد داشت. با توجه به مقایسه این دو سرویس در صورتی که از مایکروسافت ۳۶۵ به همراه دسترسی به آفیس و اشتراک با خانواده استفاده میکنید OneDrive می تواند گزینه مناسب تری باشد.

در  OneDrive و در بخش کتابخانه که در نوار پایین برنامه اصلی وجود دارد، علاوه بر ارائه و نمایش عکس ها می تواند تمامی تصاویری که در این سرویس ذخیره کرده‌اید نشان دهد. با استفاده از فیلتر می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را در پوشه Pictures مشاهده کنید. همچنین دوربین گوشی تمامی عکس های گرفته شده را در این پوشه آپلود خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال