شمارش معکوس تا انتشار اولین تصاویر باشکوه تلسکوپ جیمز وب؛ فهرست نخستین اهداف جیمز وب مشخص شد

ناسا نخستین اهداف تلسکوپ فضایی جیمز وب را به صورت یک فهرست منتشر کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که شمارش معکوس تا انتشار اولین تصاویر تلسکوپ مجهز جیمز وب آغاز شده است روز گذشته ناسا اهداف اولیه این تلسکوپ شامل کهکشان ها، سحابی ها و سیاره های غول پیکر […]

ناسا نخستین اهداف تلسکوپ فضایی جیمز وب را به صورت یک فهرست منتشر کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حالی که شمارش معکوس تا انتشار اولین تصاویر تلسکوپ مجهز جیمز وب آغاز شده است روز گذشته ناسا اهداف اولیه این تلسکوپ شامل کهکشان ها، سحابی ها و سیاره های غول پیکر در خارج از منظومه شمسی را به صورت فهرست وار منتشر کرده است.

 رصدخانه فضایی جدید ناسا قرار است نور نخستین ستارگان و کهکشان های پس از انفجار بزرگ را جمع آوری کرده و داده های آن را منتشر کند. اکنون این تلسکوپ فضایی برخی اجرام و مناطق مورد هدف را به مدت ۱۲۰ ساعت رصد کرده است و قرار است نخستین تصاویر ثبت شده را ارسال کند.

هنوز مشخص نیست نخستین تصاویر جیمز وب نشان دهنده چه اجرامی خواهد بود. اما به گفته مقامات ناسا در تصاویر اولیه نور اتمسفر سیاره های خارج از منظومه شمسی و ژرف ترین تصاویر گرفته شده از کیهان ارائه خواهد شد. در مورد سیاره فراخورشیدی نیز احتمالاً یک نمای کلی از طیف رنگی یا نور تفکیک شده از اتمسفر آن مشخص خواهد بود.

 همچنین ناسا فهرست نخستین اهداف تلسکوپ را که توسط تیم بین المللی از دانشمندان ناسا، آژانس فضایی اروپا و کانادا و همچنین موسسه ناظر بر ماموریت های علمی جیمز وب انتخاب شده است، مشخص کرد. برخی از اهداف پیش از این توسط تلسکوپ فضایی هابل مشاهده شده بود اما با توجه به این که جیمز وی بسیار پیشرفته تر از هابل است احتمالاً می تواند در تصاویر ثبت شده جزئیات بیشتری را نشان دهد.

 در فهرست نخستین اهداف جیمز سحابی شاه تخته، سیاره فراخورشیدی به نام WASP-96 b و سحابی حلقه جنوبی به عنوان اولین اهداف نام برده شده است. همچنین پنج قلوی استفان و منطقه SMACS 0723 نیز در این فهرست قرار دارد. ناسا قصد دارد اولین تصاویر ثبت شده توسط جیمز وب را روز سه شنبه ۲۱ تیر در ساعت ۱۹ به وقت ایران منتشر کند. به گفته دانشمندان ناسا قطعاً تصاویر ثبت شده بسیار خیره کننده خواهد بود.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال