کشورهایی که تلاش دارند تا آسیب پذیری روز صفر را خریداری کنند

در گزارش های منتشر شده اخیر کشورهای بسیاری برای خرید آسیب پذیری روز صفر در انتظار هستند. در این گزارش کشورهایی که در 7 سال گذشته به دنبال آسیب پذیری روز صفر بوده اند مشخص شده است. در میان این کشورها چین در رتبه نخست قرار دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا […]

در گزارش های منتشر شده اخیر کشورهای بسیاری برای خرید آسیب پذیری روز صفر در انتظار هستند. در این گزارش کشورهایی که در 7 سال گذشته به دنبال آسیب پذیری روز صفر بوده اند مشخص شده است. در میان این کشورها چین در رتبه نخست قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از wired، آسیب پذیری های روز صفر برای حملات سایبری مورد استفاده قرار میگیرند. پیش از این تنها کاربرانی از کشورهای آمریکا، روسیه و چین به دنبال این آسیب پذیری ها بوده اند. اما اخیرا به تعداد کشورهای خریدار این تکنیک های روز صفر هستند. تکنیک های روز صفر مشکلات نرم افزاری موجود در نرم افزارها هستند و برای حملات سایبری مورد استفاده قرار میگیرند.

گزارش منتشر شده توسط شرکت امنیتی FireEye کشورهای خریدار تکنیک روز صفر در 7 سال گذشته را مشص کرده است. این شرکت امنیتی برای تهیه این گزارش باشرکت های امنیتی و همچنین با پروژه صفر گوگل همکاری داشته است. در این گزارش تعداد دفعات استفاده کشورها از این آسیب پذیری را مشخص نکرده است اما نشان می دهد که تعداد کشورهای استفاده کننده از این تکنیک افزایش داشته است. به عنوان مثال کشورهای امارات متحده عربی و ازبکستان به این لیست اضافه شده است. چین و روسیه نیز بیشترین خریدار بوده اند.

دلیل اصلی خرید این آسیب پذیری ها، توسعه ابزارهای جاسوسی توسط هکرهاست. سپس این ابزارها به آژانس های جاسوسی فروخته میشوند. هر کشوری با استفاده از پول می تواند به این ابزارها دست پیدا کند. در هر صورت استفاده کشورها از این آسیب پذیری در حال افزایش است و این موضوع نگرانی هایی را به دنبال دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال