گاوهایی که آموزش نحوه توالت کردن را میبینند می توانند به کاهش آلودگی کمک کنند

می توانید یک گاو را به یک مخزن آب هدایت کنید ، اما آیا می توانید آن را وادار کنید که در آنجا ادرار کند؟ معلوم است که بله ، می توانید. به گزارش سرویس اخبار زیست محیطی آژانس خبری تکنا، محققان در آلمان با موفقیت گاوها را آموزش دادند تا از محوطهای کوچک و […]

می توانید یک گاو را به یک مخزن آب هدایت کنید ، اما آیا می توانید آن را وادار کنید که در آنجا ادرار کند؟ معلوم است که بله ، می توانید.

به گزارش سرویس اخبار زیست محیطی آژانس خبری تکنا، محققان در آلمان با موفقیت گاوها را آموزش دادند تا از محوطهای کوچک و محصور با کف چمن مصنوعی به عنوان آغل حمام استفاده کنند. محققان به صورت آنلاین در 13 سپتامبر در Current Biology گزارش دادند که این امر می تواند به مزارع این امکان را بدهد تا به راحتی ادرار گاو را که اغلب هوا ، خاک و آب را آلوده می کند ، جمع کرده و بررسی کنند. از اجزای آن ادرار مانند نیتروژن و فسفر نیز می توان برای تولید کود استفاده کرد. (SN: 4/6/21)

یک گاو متوسط می تواند روزانه ده ها لیتر ادرار کند و حدود 1 میلیارد گاو در سراسر جهان وجود دارد. در اصطبل ها ، ادرار گاو معمولاً با مدفوع روی زمین مخلوط می شود و مخلوطی ایجاد می کند که آمونیاک آلاینده هوا را منتشر می کند.(SN: 1/4/19)  در مراتع ، ادرار گاو می تواند به آبراههای مجاور شسته شده و گاز نیتروژن گاز گلخانه ای قوی را آزاد کند.  (SN: 6/9/14)

لیندسی متیوز ، ملقب به روانشناس گاو که رفتار حیوانات را در دانشگاه اوکلند در نیوزلند مطالعه می کند ، می گوید: “من همیشه در این فکر هستم ، چگونه می توانیم حیوانات را وادار کنیم تا به ما در مدیریت آنها کمک کنند؟“. متیوز و همکارانش اقدام به آموزش توالت کردن 16 گوساله کردند که زمان آزاد برای یادگیری یک مهارت جدید داشتند. او می گوید: “آنها چندان درگیر شیردوشی و سایر سیستم ها نیستند.” “آنها اساساً فقط در حال گذراندن وقت هستند ، کمی غذا می خورند ، معاشرت می کنند و استراحت می کنند.”

متیوز به چشم انداز آموزش توالت رفتن گاوها خوش بین بود. او می گوید: “من متقاعد شده بودم که می توانیم این کار را انجام دهیم.” گاوهابسیار بسیار باهوش تر از آن چیزی هستند که مردم فکر می کنند.” هر گوساله روزانه 45 دقیقه از آنچه تیم آموزشMooLoo” ” می نامد دریافت کرد. در ابتدا ، محققان گوساله ها را در داخل آغل حمام(دستشویی) موقت حبس کردند و هر بار که حیوانات ادرار می کردند به آنها غذا می دادند.

هنگامی که گوساله ها بین استفاده از آغل حمام و دریافت پذیرایی ارتباط برقرار کردند ، تیم گوساله ها را در راهروی منتهی به آغل قرار داد. هر زمان که حیوانات از اتاق گاوهای کوچک دیدن می کردند ، از آنها پذیرایی می شد. هر زمان که گوساله ها در راهرو ادرار می کردند ، تیم آنها را با آب اسپری می کرد. متیوز می گوید: “ما 11 مورد از 16 گوساله را داشتیم که در مدت 10 روز آموزش دیده بودند.” او می افزاید: گاوهای باقی ماندهاحتمالاً نیز قابل تربیت هستند“. “فقط ما زمان کافی نداشتیم.”

لیندسی ویستنس ، پژوهشگر دام در مرکز تحقیقات ارگانیک در سیرنچستر انگلستان ،از نتایج شگفت زده نشده است.” ویستنس می گوید ، که در این مطالعه شرکت نداشت ، می گوید: “با آموزش و انگیزه مناسب، من کاملاً انتظار داشتم که گاو بتواند این کار را یاد بگیرد. او می گوید که کاربردی بودن آموزش توالت رفتن گاوها در مقیاس بزرگ یک موضوع دیگر است.

متیوز می گوید برای اینکه آموزش MooLoo به یک اقدام گسترده تبدیل شود ،باید خودکار شود“. “ما می خواهیم سیستم های آموزشی خودکار ، سیستم های پاداش خودکار را توسعه دهیم.” این سیستم ها هنوز با واقعیت فاصله دارند ، اما متیوز و همکارانش امیدوارند که بتوانند تأثیرات بزرگی داشته باشند. تحقیقات قبلی نشان می دهد که اگر 80 درصد از ادرار گاو در آبریزها جمع آوری شود ، و می تواند میزان انتشار آمونیاک را به نصف کاهش دهد.

جیسون هیل ، مهندس سیستم های زیستی در دانشگاه مینه سوتا در سنت پل که در این اقدام مشارکت نداشته می گوید: “این انتشارات آمونیاک است که برای مزایای واقعی زیست محیطی و همچنین برای کاهش آلودگی آب مهم است.” او می گوید: “آمونیاک انتشار یافته از گاو سهم عمده ای در کاهش سلامت انسان دارد” (SN: 1/16/09). بنابراین آموزش توالت رفتن گاو می تواند به ایجاد هوای تمیزتر و همچنین فضای زندگی تمیزتر و راحت تر برای گاوها کمک کند. برای دیدن دیگر خبرها به اخبار علمی مراجعه کنید.