گودال های ماه می توانند پناهگاه های کاشفان آینده باشند

طبق بررسی‌های جدید پژوهشگران در آینده کاشفان ماه می‌توانند از گودال های ماه به عنوان یک پناهگاه خوب استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس معتقدند در آینده و در صورت سفر به ماه گودال های ماه می توانند به عنوان پناهگاه و یک پایگاه دنج شرایط […]

طبق بررسی‌های جدید پژوهشگران در آینده کاشفان ماه می‌توانند از گودال های ماه به عنوان یک پناهگاه خوب استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس معتقدند در آینده و در صورت سفر به ماه گودال های ماه می توانند به عنوان پناهگاه و یک پایگاه دنج شرایط یخبندان و گرمای سطح ماه را پوشش دهند. تحقیقات جدید نیز نشان می دهد این گودال ها در تمامی شرایط دارای دمای ثابت و راحتی خواهند بود.

 پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در بررسی اخیر خود متوجه شدند گودال های روی سطح ماه دارای دمای ثابت ۶۳ درجه فارنهایت خواهند بود که تغییر نمی کند. با توجه به دمای بقیه سطح ماه که در طول روز به ۲۶۰ درجه و در شب به منفی ۲۸۰ درجه می رسد این گودال ها می توانند یک پایگاه و پناهگاه خوب باشند. به دلیل نوسانات شدید دما در روز و شب های ماه کاشفان آینده از این گودال ها به عنوان مکان امیدوار کننده ای برای ساخت یک پایگاه روی ماه استفاده خواهند کرد.

 تاکنون ۲۰۰ گودال در سطح ماه کشف شده است که احتمالاً برخی از آنها به دالان های گدازه تعلق دارند. این دالان ها دارای سقفی هستند که امکان دارد بریزد و تبدیل به یک گودال باز شود. به گفته تایلر هوروات پژوهشگر ارشد این پروژه در بین ۲۰۰ گودال شناسایی شده ۱۶ مورد از آنها دارای دالان‌های گدازه های فروریخته هستند. علاوه بر آن این دالان ها می توانند منبعی از یخ قطبی نیز باشند. طبق بیانیه دانشگاه کالیفرنیا دمای گودال ها توسط داده های مدارگرد شناسایی ماه ناسا بررسی شده است.

 این مدارگرد یک فضاپیما است که با چرخش به دور ماه تصاویری را از سطح آن ارسال میکند. به عنوان مثال یکی از گودال های بزرگ شناسایی شده توسط این مدارگرد در منطقه‌ای به نام دریای آسایش قرار دارد که حدود ۱۰۰ متر عمق دارد. به دلیل وجود یک برآمدگی درون این گودال امکان گرم شدن بیش از اندازه آن در طول روز وجود ندارد و همچنین گرما در شب حفظ خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال