پرتاب سرنشین‌دار کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس به مقصد ایستگاه فضایی

دومین پرواز سرنشین‌دار کپسول کرو دراگون مربوط به شرکت اسپیس روز دوشنبه به وقت ایران انجام خواهد شد. در این پرتاب قرار است این کپسول در ماموریت کرو 1، ۴ فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در پرواز کرو دراگون 4 سرنشین از فضانوردان ناسا […]

دومین پرواز سرنشین‌دار کپسول کرو دراگون مربوط به شرکت اسپیس روز دوشنبه به وقت ایران انجام خواهد شد. در این پرتاب قرار است این کپسول در ماموریت کرو 1، ۴ فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در پرواز کرو دراگون 4 سرنشین از فضانوردان ناسا به نام‌های مایکل هاپکینز، ویکتور گلوور و شانون واکر و همچنین یک نفر از سازمان کاربردهای هوافضای ژاپن به نام سوئیچی ناگوچی حضور خواهند داشت. این چهار نفر قرار است در ایستگاه فضایی بین المللی به ISS ملحق شده و در بهار سال ۲۰۲۱ مجدد به زمین باز گردند. اسپیس ایکس قصد دارد تا کرو دراگون را به عنوان فضاپیمای خصوصی ناسا برای حمل فضانوردان به زمین به کار برد. بدین ترتیب طی یک الگوی پرواز منظم این کپسول هر ۶ ماه یک بار گروهی از فضانوردان را با خود به ایستگاه فضایی بین المللی حمل می کند.

پس از پرتاب آزمایشی کرو دراگون در خرداد امسال، اسپیس ایکس تصمیم گرفت تغییراتی را در این فضاپیما ایجاد کند. از جمله این تغییرات، بهبود سپر حرارتی فضاپیما بوده است. این کپسول در سفر قبلی و در هنگام بازگشت به زمین دچار فرسودگی برخی از کاشی ها در سپر حرارتی شده بود. البته اسپیس ایکس می‌گوید این فرسودگی خطری را برای خدمه ایجاد نکرده بود. به همین جهت قرار است بخشی از کاشی های سپر حرارتی مجدد باز طراحی شده و پیش از ماموریت کرو وان مورد آزمایش قرار گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال