پرورش مینی چشم در آزمایشگاه برای درمان نابینایی

محققان قصد دارند با پرورش مینی چشم در آزمایشگاه و استفاده از آن در بیماران نابینایی را درمان کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چشم های پرورش یافته در آزمایشگاه می توانند به دانشمندان در درمان بیماری های مربوط به نابینایی کمک کند. محققان کالج دانشگاهی لندن با استفاده از سلول های […]

محققان قصد دارند با پرورش مینی چشم در آزمایشگاه و استفاده از آن در بیماران نابینایی را درمان کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چشم های پرورش یافته در آزمایشگاه می توانند به دانشمندان در درمان بیماری های مربوط به نابینایی کمک کند. محققان کالج دانشگاهی لندن با استفاده از سلول های بنیادی کودکان دارای بیماری سندروم آشر موفق به پرورش شبکیه مصنوعی در آزمایشگاه شدند.

این مینی چشم ها و استفاده از آنها در بیماران دچار سندروم آشر به دانشمندان در درک چگونگی این بیماری و انحطاط شبکیه کمک کرد. در این بیماران انحطاط شبکیه یکی از دلایل اصلی نابینایی محسوب می‌شود. به همین دلیل استفاده از چشم های پرورش یافته می تواند به حدود ۳۰ هزار نفر از این بیماران در بریتانیا کمک کند. در این مطالعه سلول های بنیادی از بیماران مبتلا به این سندروم گرفته شد.

مرحله بعد برنامه ریزی این سلول ها در آزمایشگاه و ایجاد سلول های بنیادی دیگر بود. برای این کار فرآیند تشکیل نوزادان در شکم مادر را طی ۹ ماه بررسی کردند و سپس یک الگوی دقیق ایجاد شد تا بتوانند ببینند چه مشکلی در افراد مبتلا به این سندروم ایجاد می شود که منجر به نابینایی و کاهش شنوایی در سالهای بعد میشود. در این تقلید ۷ نوع سلول طاهر شده بود. در این بررسی مشخص شد در این بیماری سلول های مولر در شبکیه چشم به دلیل نقص ژنتیکی دچار مشکل میشود و در آینده میمیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال