کنجکاوی ساختاری عجیب از یک سازه معدنی شبیه به گل در مریخ کشف کرد

در آخرین تصاویر ارسالی توسط مریخ‌نورد کنجکاوی تصویری از یک شیء عجیب ثبت شده که به یک گل شباهت دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این شیء شبیه به گل کوچک از سازند معدنی با ساختار ظریف محسوب می‌شود که از مواد معدنی رسوب شده ساخته شده است. پیش از این کنجکاوی […]

در آخرین تصاویر ارسالی توسط مریخ‌نورد کنجکاوی تصویری از یک شیء عجیب ثبت شده که به یک گل شباهت دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این شیء شبیه به گل کوچک از سازند معدنی با ساختار ظریف محسوب می‌شود که از مواد معدنی رسوب شده ساخته شده است.

پیش از این کنجکاوی چنین ساختارهایی شبیه خوشه های کریستالی دیاژنتیکی در عکس‌های خود ثبت کرده بود. این ساختارها بازآرایی مواد معدنی هستند که شبیه خوشه های کریستالی سه بعدی تشکیل شده و مواد تشکیل دهنده آن ها ترکیب مواد معدنی است. به گفته ابیگیل فریمن دانشمند این پروژه در توییتر ساختارهای اینچنینی از نوعی نمک گرم سولفات ساخته می شوند.

 طبق مطالعات قبلی این ساختارهای عجیب پیش از این درون یک سنگ قرار داشته‌اند که با از بین رفتن آن در طول زمان چنین خوشه های معدنی مقاوم در برابر فرسایش ایجاد شدند. پیش از این نیز چنین تصاویری از این ساختارها توسط مریخ نورد فرصت ثبت شده بود که توسط محققان بلوبری نامیده شده بود. تصویر این ساختار توسط تصویر بردار لنز دستی مریخ‌نورد ثبت شده است که قادر است مواد معدنی و بافت سطوح سنگ ها را نیز مشخص کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال