کنجکاوی در مریخ شهاب سنگ کاکائو کشف کرد

به گفته ناسا مریخ نورد کنجکاوی حین عبور از یک منطقه در مریخ موفق به کشف شهاب سنگی به نام کاکائو شد. این شهاب سنگ از آهن و نیکل ساخته شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد کنجکاوی پس از برخورد با شهاب سنگ کاکائو با طولی حدود ۳۰.۴۸ سانتی […]

به گفته ناسا مریخ نورد کنجکاوی حین عبور از یک منطقه در مریخ موفق به کشف شهاب سنگی به نام کاکائو شد. این شهاب سنگ از آهن و نیکل ساخته شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد کنجکاوی پس از برخورد با شهاب سنگ کاکائو با طولی حدود ۳۰.۴۸ سانتی با دوربین Mastcam تصاویری از آن تهیه می کند و به زمین می فرستد.

این شهاب سنگ که نام مستعار کاکائو روی آن گذاشته شده است از آهن و نیکل تشکیل شده و از شکل ظاهری آن می تواند به مواد تشکیل دهنده آن پی برد. این شهاب سنگ برای نخستین بار توسط کنجکاوی در تاریخ ۲۷ ژانویه مشاهده شده بود. سپس با تغییر موقعیت کنجکاوی امکان تصویربرداری از آن در روز بعد فراهم شد.

پیش از این نیز کنجکاوی اطلاعاتی در مورد شهاب سنگ های دیگر ارسال کرده بود. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۴ این مریخ نورد شهاب سنگ دیگری معروف به لبنان را شناسایی و تصاویر آن را ارسال کرده بود. اندازه این شهاب سنگ حدود ۱۹۸.۱۲ سانتی متر بود. در سال ۲۰۱۶ نیز به یک شهاب سنگ به اندازه توپ گلف برخورد کرده بود.

شهاب سنگ های آهنی در زمین نیز بطور مداوم دی ه می شوند. بطوریکه توانسته اند توجهات افکار عمومی را به خود جلب کنند. در گذشته امپراتورهای ژاپن و مصر از شهاب سنگ های آهنی برای ساخت سلاح استفاده می کردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال