مریخ نورد کنجکاوی تصویری نادر از ابرهای مریخ ثبت کرد

مریخ نورد کنجکاوی که از مدت ها پیش روی سطح سیاره مریخ قرار دارد اخیرا تصویری از ابرهای رصد شده مریخ به ثبت رسانده است. در این تصویر اشعه های خورشید با پرتوهای گرگ و میش از میان ابرها مشخص است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، این ابرها بالاتر از ابرهای مریخی قرار دارند […]

مریخ نورد کنجکاوی که از مدت ها پیش روی سطح سیاره مریخ قرار دارد اخیرا تصویری از ابرهای رصد شده مریخ به ثبت رسانده است. در این تصویر اشعه های خورشید با پرتوهای گرگ و میش از میان ابرها مشخص است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، این ابرها بالاتر از ابرهای مریخی قرار دارند و فاصله آن تا سطح مریخ حدود ۶۹ کیلومتر است و اکثرا از یخ و آب تشکیل شده اند. با توجه به محل تشکیل این ابر که بالاتر از منطقه ای با هوای سرد است، ناسا احتمال می دهد شاید این ابرها از دی اکسید کربن منجمد یا همان یخ خشک تشکیل شده باشد.

دانشمندان با استفاده از این تصاویر می توانند در مورد شرایط جوی و دمای مریخ اطلاعات بیشتری بدست آورند. کنجکاوی برای ثبت این تصویر از دوربین رنگی Mast Cam استفاده کرده است. با کمک این ابزار امکان ثبت نحوه درخشش ذرات ابرها در طول زمان های مختلف وجود دارد. این ابزار تصاویر دیگری نیز از مریخ ثبت کرده است. در یکی از این تصاویر یک ابررنگین کمانی شبیه به پر دیده میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال