مریخ نورد کنجکاوی در منطقه نمکی؛ امید تازه به کشف حیات در مریخ

مریخ نورد کنجکاوی در ادامه جستجو در مریخ به مناطقی با سطح بالای سولفات رسیده است. اغلب وجود آب باعث تشکیل این ماده معدنی میشود. از طرفی آب نیز به شکل گیری حیات مرتبط است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد کنجکاوی بررسی منطقه ای غنی از سولفات را آغاز کرده […]

مریخ نورد کنجکاوی در ادامه جستجو در مریخ به مناطقی با سطح بالای سولفات رسیده است. اغلب وجود آب باعث تشکیل این ماده معدنی میشود. از طرفی آب نیز به شکل گیری حیات مرتبط است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد کنجکاوی بررسی منطقه ای غنی از سولفات را آغاز کرده است. منطقه مورد نظر در کوه شارپ و در دهانه گیل است. شناسایی این بخش از مدت ها پیش و توسط مدارگرد شناسایی مریخ انجام شده بود. از مدت ها پیش نیز این منطقه به عنوان یک نقطه مهم برای بررسی در نظر گرفته شد. مریخ نورد کنجکاوی پس از قرارگیری در این منطقه به بررسی سنگ و مواد معدنی آن پرداخته است. منیزیم سولفات، سولفات کلسیم و سدیم کلراید از جمله مواد معدنی کشف شده در این منطقه است.

در ابتدا تیم کنترل مریخ نورد یک صخره را برای نمونه برداری انتخاب کرده بود که به دلیل استحکام بالا نمونه برداری از آن کمی دشوار بود. پیش از این نیز اعلام شده بود مته بازوی حفاری مریخ نورد با مشکل مواجه شده است. بطوریکه دیگر نمی توان از ترمزهای روی بازو استفاده کرد. در حال حاضر نیز کنجکاوی مجبور به استفاده از ترمزهای یدکی خود است. با وجود مشکلات تیم کنترل توانسته به نوعی آنها را برای نمونه گیری آماده کند.

کاتیا گارسیا، مدیر پروژه کنجکاوی در این مورد گفته است، نمونه برداری توسط کنجکاوی طبق روال انجام شد. پیش از استفاده از مته، گرد و غبار روی سطح با کمک یک برس کنار زده شد و حفاری پس از آن انجام گرفت. با وجود تلاش کنجکاوی، هیچگونه خراش یا فرورفتگی روی صخره ایجاد نشد که نشان می دهد تیم کنترل برای نمونه برداری هدف سختی را انتخاب کرده اند. آنها با تغییر الگوریتم حفاری توانستند با حداقل ضربه مته نمونه برداری را به پایان برسانند.

 

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال