مریخ نورد کنجکاوی با ۵۰ درصد سرعت بیشتر حرکت خواهد کرد

مهندسان ناسا قصد دارند با کمک یک به روز رسانی نرم افزاری سرعت حرکت مریخ نورد کنجکاوی را تا ۵۰ درصد افزایش دهند. به این ترتیب این مریخ‌نورد می‌تواند مسافت بیشتری را طی کرده و سپس نواحی بیشتری را نیز مورد مطالعه قرار دهد.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد کنجکاوی […]

مهندسان ناسا قصد دارند با کمک یک به روز رسانی نرم افزاری سرعت حرکت مریخ نورد کنجکاوی را تا ۵۰ درصد افزایش دهند. به این ترتیب این مریخ‌نورد می‌تواند مسافت بیشتری را طی کرده و سپس نواحی بیشتری را نیز مورد مطالعه قرار دهد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد کنجکاوی که اکنون روی سطح سیاره سرخ در حال بررسی است باید برای ارسال داده های ارزشمند مکررا توقف کند. اکنون مهندسان ناسا قصد دارند تا در یک بروزرسانی نرم افزاری امکان حرکت مداوم آن را فراهم کنند. بدین ترتیب سرعت حرکت آن تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و می تواند مسافت بیشتری را طی کند.

 همچنین با کمک این به روز رسانی امکان عکس برداری از محیط در حالی که این مریخ نورد به صورت ساکن است وجود دارد. علاوه بر آن کنجکاوی در حین حرکت می تواند داده های از پیش جمع آوری شده را نیز پردازش کند. طبق آزمایشات انجام گرفته پس از این به روز رسانی سرعت مریخ نورد به ۸۳.۲ در ساعت خواهد رسید.

به گفته مهندسان ناسا کدهای به‌روزرسانی مریخ‌نورد در سال ۲۰۱۵ نوشته شده بودند اما از آن زمان تاکنون موفق به آزمایش این کد روی ربات به صورت آزمایشی وجود نداشت. به همین دلیل رفع اشکال موجود در کدها انجام نگرفت و آنها برای مدت طولانی نتوانستند از این کدها در شبکه سازی های خود استفاده کنند. همین موضوع باعث متوقف شدن پیشرفت کنجکاوی شد. مهندسان گمان می کردند کنجکاوی هیچ گاه نمی تواند به روز رسانی جدید را تجربه کند. اما در سال ۲۰۱۹ این شبیه سازی مجدداً به روز رسانی شد و این مهندسان موفق به رفع اشکال در کدها شدند. اکنون این کد های اصلاح شده می‌تواند بر روی کنجکاوی مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال