در حال حاضر ۶ تولید کننده گوشی موبایل در کشور فعالیت دارند

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات اعلام کرده است در حال حاضر شرکت های تولید کننده گوشی همراه در کشور با شرکای خارجی خود که صاحبان اصلی فناوری هستند همکاری دارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات اعلام کرده است در حال حاضر ساخت گوشی های ایرانی […]

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات اعلام کرده است در حال حاضر شرکت های تولید کننده گوشی همراه در کشور با شرکای خارجی خود که صاحبان اصلی فناوری هستند همکاری دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات اعلام کرده است در حال حاضر ساخت گوشی های ایرانی به دست شرکت‌های داخلی انجام خواهد گرفت. اما کندی این تولید به دلیل نوسان قیمت ارز و شیوع ویروس کرونا بوده است. همچنین پیش از این برای تولید گوشی با قیمت مناسب منابع مالی توسط بانک مرکزی تعیین شده است. هاشمی اعلام کرد در حال حاضر شش تولید کننده موبایل ایرانی به طور جدی در این خط فعالیت دارند. اما راه اندازی خط تولید بدون شرکتهای خارجی امکان‌پذیر نبوده است و ما ملزم به همکاری با صاحبان اصلی فناوری هستیم. شرکت های تولید کننده گوشی موبایل در کشور عبارتند از: ال جی، جی پلاس، ارگ جدید بم، صاایران، انارستان و مجموعه ارد. شرکت مادیران نیز پیش از این اعلام کرده بود به عنوان نماینده واردات گوشی ال جی در ایران در آینده گوشی های هوشمند این شرکت را در داخل کشور تولید خواهد کرد.

ستار هاشمی می‌گوید: موانع ارزی باعث شده است تا خط تولید گوشی همراه در کشور به کندی انجام گیرد در حال حاضر اقدام های زیر ساختی برای رفع موانع انجام گرفته و در آینده حدود ۲۰ درصد از حجم بازار را تولید گوشی‌های داخلی تشکیل خواهد داد. معاون وزیر ارتباطات اضافه کرده است: توضیع گوشی در آینده با کمک اپراتورها انجام خواهد گرفت. بدین ترتیب کاربران متقاضی می توانند پس از ثبت نام در پرتال اپراتورها و استفاده از تسهیلات بانکی کالا را به دو روش نقدی یا اقساطی تهیه کنند. اپراتورها در این میان تنها به عنوان معرفی کننده محصول خواهند بود. استفاده از اپراتورها برای فروش گوشی ها تنها برای تشویق به تولید بیشتر بوده و آنها معرفی نوع محصول را با اطلاعات کامل به مردم ارائه می‌دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال