قطع خطوط ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی

کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*)، کدی است که با شماره گیری آن مشترکان تلفن همراه می توانند سرویس های پیامکی تبلیغاتی را برای خود قطع کنند. این کد همچنین بدین منظور به کار می رود که اگر شخصی پیامک های تبلیغاتی زیادی را از یک شماره همراه دریافت می کند، می تواند این شماره […]

کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*)، کدی است که با شماره گیری آن مشترکان تلفن همراه می توانند سرویس های پیامکی تبلیغاتی را برای خود قطع کنند. این کد همچنین بدین منظور به کار می رود که اگر شخصی پیامک های تبلیغاتی زیادی را از یک شماره همراه دریافت می کند، می تواند این شماره را وارد کرده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، مسدودسازی شماره های موبایل شخصی که اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی می کنند، فعالیتی است که مدت هاست از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیری می شود. مطابق با آمار رگولاتوری، تا پایان تیرماه امسال ۱۳۱ هزار سیم کارت، پایان مردادماه ۱۳۴ هزار سیم کارت و پایان شهریور ۱۳۸ هزار سیم کارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان، قطع شده است. آمار مربوطه نشان می دهد که تلاش ها جهت قطع این قبیل سیم کارت ها افزایش داشته است به نحوی که نسبت به ماه های گذشته که در هر ماه با حدود ۳ هزار سیم کارت به دلیل مزاحمت برخورد می شد، بیش از ۹ هزار سیم کارت در فاصله شهریورماه تاکنون و ۱۳ هزار سیم کارت در فاصله مردادماه تاکنون قطع مزاحمت شده است.

شکایت ها علیه پیامک های تبلیغاتی ارسالی توسط مشترکین افزایش یافته است و رگولاتوری بر همین مبنا اقدام به قطع این سیم کارت ها کرده است. بیش تر این سیم کارت ها شخصی بوده و تنها جهت ارسال پیامک های تبلیغاتی به کار برده می شوند و به همین دلیل پیگیری آن ها کار دشواری نمی باشد. به دلیل انبوهی از پیامک های ارسال شده از این سیم کارت ها، از طریق فرآیند هوش مصنوعی (سامانه خودکار تشخیص پیامک‌های مزاحم) و نیز تحلیل رفتار مشترکان و دریافت شکایات از کاربران، نسبت به نظارت بر قطع پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته و سیم کارت‌های ارسال کننده پیامک مزاحم، اقدام می شود. اما همچنان در حدود 45 درصد از مشترکین تلفن همراه از دریافت پیامک های تبلیغاتی بیش از اندازه شکایت دارند.