ادغام دستیار دیجیتالی کورتانا با نسخه‌ی بعدی از سیستم‌عامل سیانوژن

طبق صحبت‌های مدیر اجرایی سیانوژن آقای Kirt McMaster، ویندوزفون یک شکست برای مایکروسافت به حساب می‌آید و شاید مایکروسافت نتوانسته باشد آنطور که باید، در این زمینه موفق باشد. اما حالا سیانوژن قصد دارد تا عرصه را به مایکروسافت تنگ‌تر کرده و دستیار دیجیتالی کورتانا را نیز به سوی خود بکشاند. در مصاحبه‌ای که آقای McMaster […]

طبق صحبت‌های مدیر اجرایی سیانوژن آقای Kirt McMaster، ویندوزفون یک شکست برای مایکروسافت به حساب می‌آید و شاید مایکروسافت نتوانسته باشد آنطور که باید، در این زمینه موفق باشد. اما حالا سیانوژن قصد دارد تا عرصه را به مایکروسافت تنگ‌تر کرده و دستیار دیجیتالی کورتانا را نیز به سوی خود بکشاند.

در مصاحبه‌ای که آقای McMaster با مجله‌ی International Business Times داشته، اعلام کرده که مهندسین سیانوژن قصد دارند تا کورتانا را همانند یک برنامه‌ی اندرویدی، توسعه داده و آن را با نسخه‌ی بعدی از سیستم‌عامل سیانوژن ادغام نماید. در واقع McMaster، دستیار دیجیتالی کورتانا را خانه‌ای بسیار مناسب برای جستجو کردن در سیستم‌عامل سیانوژن می‌داند و معتقد است که دستیاری با چنین قابلیت‌های بالایی، نمی‌تواند تنها در قالب یک اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار بگیرد.

وی معتقد است که پشتیبانی کامل کورتانا از چندین زبان مختلف و داشتن قابلیت‌های بسیار، ریشه در چارچوب اصلی و فریم‌ورک سیستم‌عامل دارد و بدون جاسازی کورتانا در خود سیستم‌عامل، نمی‌توان از تمامی قابلیت‌های آن استفاده کرد و تنها در این زمان است که کورتانا می‌تواند هوشمندتر باشد.

این گفته‌های آقای McMaster می‌توان از جهاتی حائز اهمیت باشد. اگر مایکروسافت لایتسنس کورتانا را در اختیار سیانوژن قرار میداد، می‌توانستیم نتیجه بگیریم که این غول نرم‌افزاری، قصد نداشت که امکان استفاده بیشتر از سیستم‌عامل و سرویس‌های خود را به دیگر سازندگان بدهد.

اما خود سیستم‌عامل اندروید هم یک دستیار مجازی با نام Google Now دارد، پس چرا سیانوژن با خیال آسوده‌تری به فکر استفاده از آن نیست و قصد دارد تا کورتانا را به نسل جدید سیستم‌عامل خود بیاورد؟ در این مورد باید بگوییم که McMaster، گوگل را یک شریک تجاری نمی‌داند و بدان به چشم یک رقیب نگاه می‌کند. پیشتر نیز این مدیر اجرایی در مصاحبه‌ای که با مجله‌ی Forbes داشت، اعلام کرده بود که قصد دارد “گلوله‌ای در مغز گوگل قرار دهد”.

سیانوژن قصد دارد تا Google Now که خود با سیستم‌عامل اندروید ادغام شده است را کنار گذاشته و به جای آن، از دستیار مجازی کورتانا استفاده کند. نکته‌ی جالب این است که مایکروسافت حداقل تا این لحظه، برنامه‌ی خاصی برای اندروید نداشته و تنها کورتانا را به صورت یک اپلیکیشن برای این سیستم‌عامل منتشر کرده است. در واقع تمام کاری که کورتانا در اندروید و iOS انجام می‌دهد، یک موتور جستجوی قدرتمند می‌باشد که با اضافه کردن یادآورها و مطلع کردن کاربر از برخی اطلاعات، می‌تواند به کاربران کمک کند و واقعا چیزی بیشتر از این نیست. حالا سیانوژن  که این دستیار صوتی را حتی از Siri اپل نیز بهتر می‌داند،  می‌خواهد کورتانا را به گونه‌ای با سیانوژن ادغام نماید که تمامی بخش‌ها، سرویس‌ها و کنترل‌های داخلی سیستم، به وسیله‌ی آن انجام گردد.

همچنین هنوز معلوم نیست که آقای McMaster و تیمش، چگونه می‌خواهند چنین کاری را در مورد کورتانا انجام داده بی‌آنکه کمکی از مایکروسافت دریافت نمایند. البته باید اشاره کنیم که این مدیر اجرایی، پیشتر سیستم‌عامل‌های اوبونتو، ویندوزفون و فایرفاکس را “غرق شده در آب می‌داند” اما آینده‌ای روشن را برای سیانوژن متصور شده است.

باید منتظر باشیم و ببینیم که مایکروسافت چه برنامه‌ای برای سیانوژن داشته و آیا می‌تواند کاری کند که این دستیار دیجیتالی، تنها برای ویندوزفون باشد؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال