حمله سایبری به پمپ بنزین های کشور [بروزرسانی 6 آبان] : اختلالات همچنان ادامه دارد

خبر ساعت 17:00 4 آبان 1400 خبری مبنی بر حمله سایبری به پمپ بنزین ها و بیلبوردهای الکترونیکی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که فعلا نمیتوان صحت و سقم آن را تایید یا تکذیب کرد. این خبر ابتدا از یکی از خبرگزاری های رسمی (ایسنا) اعلام شد و ساعتی بعد […]

خبر ساعت 17:00
4 آبان 1400
خبری مبنی بر حمله سایبری به پمپ بنزین ها و بیلبوردهای الکترونیکی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که فعلا نمیتوان صحت و سقم آن را تایید یا تکذیب کرد.
این خبر ابتدا از یکی از خبرگزاری های رسمی (ایسنا) اعلام شد و ساعتی بعد در حرکتی غیر حرفه ای، فورا تکذیب و خبر نیز حذف شد! این خبرگزاری ادعا کرده است که وبسایتش هک شده است و این خبر جعلی در آن انتشار یافته است! در صورتی که چندین اشخاص حقیقی و حقوقی حکومتی مانند ریاست جایگاه داران و دبیر شورای عالی فضای مجازی و حتی وزارت کشور این حمله سایبری را تایید کرده اند. همچنین گزارشات مردمی در فضای مجازی حاکی از آن است که اختلال در پمپ بنزین ها و هک بیلبوردها واقعیت دارد.
مسئولین ذیربط فعلا این خبر را تکذیب کرده اند اما اختلال در سامانه های سوخت را تایید کرده اند. مسئولین حکومتی خاطر نشان کرده اند که این اتفاق صرفا یک اختلال ساده در سامانه سوخت میباشد که دست مایه اشاعه اخبار جعلی از طرف جریان های بیگانه شده است.

اطلاعیه روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران:
به اطلاع هموطنان عزیز می رساند به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت موقتاً امکان سوختگیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است، لذا تا رفع مشکل فنی از هموطنان عزیز تقاضا داریم صبوری نمایند. ضمنا پیرامون تامین بنزین و نفتگاز در جایگاه‌ها مشکلی وجود ندارد و فرآورده به میزان کافی در انبارهای نفت و جایگاه‌ها وجود دارد و هیچگونه نگرانی در این خصوص متصور نمی‌باشد. ضمنا شایعات مربوط به افزایش قیمت سوخت نیز قویا تکذیب می شود. (منبع)
اطلاعیه دکتر وحیدی – وزارت کشور :
اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه ای است و به زودی رفع می شود. (منبع)

بروزرسانی 5 آبان 1400
شلوغی پمپ بنزین ها
خبرها حاکی از آن است که بسیاری از مردم بخاطر نگرانی نایاب شدن بنزین به پمپ بنزین ها مراجعه کرده اند و با صف های طولانی روبرو شده اند. آژانس خبری تکنا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی : نگرانی برای تامین سوخت نداریم. مخازن برای تامین نیاز سوخت کشور کافی است و مردم نگران این مساله نباشند. سهمیه کارهای سوخت نیز هیچ تغییری نخواهد کرد و در شرایط فعلی بهتر است مردم به پمپ بنزین ها مراجعه نکنند و فرآیند سوخت‌گیری را به زمانی دیگر موکول کنند.

بروزرسانی 6 آبان 1400
رفع تدریجی مشکلات
محسن وزارتی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران : از 293 جایگاه سوخت استان تهران فقط 29 جایگاه امکان سوخت گیری یارانه ای متصل به سامانه سوخت را دارند. در باقی جایگاه ها سوخت بصورت نرخ آزاد در اختیار هموطنان تهرانی است.